Aerteknika

252 de noi statii de incarcare a autovehiculelor electrice in Europa Centrala prin proiectul NEXT-E

statii de încărcare rapida si ultrarapida pentru autovehicule electrice
vizualizari

Consortiul NEXT-E si UE semneaza un acord de finantare pentru 252 de statii de încărcare rapida si ultrarapida pentru autovehicule electrice in Europa Centrala si de Est

Partenerii din cadrul consorţiului NEXT-E au semnat pe 9 noiembrie 2017 la Tallinn, în cadrul evenimentului Digital Transport Day, un acord de finanţare cu INEA (Innovation and Networks Executive Agency), care va face posibilă construirea unei reţele de încărcare pentru autovehicule electrice în şase ţări din Europa Centrală şi de Est: Republica Cehă, Slovacia, Ungaria, Slovenia, Croaţia şi România.

Demersul marchează un punct de referinţă în cadrul extinderii e-mobilităţii în ţările membre şi pentru viitorul transportului la nivel european.

În luna iulie 2017, proiectul NEXT-E a fost selectat de Comisia Europeană pentru cofinanţare prin intermediul programului Connecting Europe Facility (CEF). Consorţiul NEXT-E va primi 18,84 milioane euro în vederea implementării proiectului, aceasta fiind cea mai mare finanţare CEF acordată unui proiect privind vechiculele electrice. În cadrul acestuia, consorţiul va instala 222 de staţii de încărcare rapidă multi-standard (50 kW) şi 30 de staţii de încărcare ultra-rapidă (150-350 kW) de-a lungul principalelor coridoare europene de transport şi a reţelei trans-europene de transport (TEN-T). Ca o premieră absolută, călătoria pe distanţe lungi, bazată 100% pe electricitate, va fi posibilă în şase state membre, cu legături către ţările vecine.

Proiectul NEXT-E reprezintă cooperarea a patru companii de top din cadrul sectoarelor de electricitate, petrol şi gaze naturale care şi-au unit forţele cu producătorii de autovehicule pentru a crea o reţea interoperabilă de staţii de încărcare a autovehiculelor electrice, ca alternativă viabilă la autovehiculele echipate cu motoare cu ardere internă. Consorţiul este format din companiile din cadrul Grupului E.ON (Zapadoslovenská energetika in Slovakia, E.ON Czech Republic, E.ON Hungary, E.ON Romania), Grupului MOL (filialele din cele şase ţări participante), Hrvatska elektroprivreda din Croaţia, PETROL (în Slovenia şi Croaţia), precum şi Nissan şi BMW.

„NEXT-E este un proiect inovator a cărui realizare a presupus eforturi susținute din partea industriei și sprijin din partea Comisiei Europene. În plus, colaborarea strânsă cu alte proiecte este evidentă și subliniază impactul semnificativ pe care o are dezvoltarea rețelei de transport la nivel european. Obiectivul nostru este de a permite cetățenilor să călătorească cu vehicule alimentate alternativ în întreaga Uniune Europeană", a declarat Herald Ruijters, Director, DG MOVE, Direcția B - Investiții, Transporturi inovatoare și durabile, Comisia Europeană.

„În cadrul grupului E.ON derulăm mai multe proiecte la nivel european prin care încurajăm dezvoltarea utilizării pe scară largă a automobilelor electrice, unul dintre cele mai nepoluante şi sustenabile mijloace de transport. În acest context, este esenţial să oferim posesorilor de autovehicule electrice un acces facil la staţiile de încărcare. NEXT-E este un pas important pentru conectarea României la principalele rute de transport pentru autovehiculele electrice, dar, în acelaşi timp, pentru E.ON reprezintă o oportunitate de a oferi produse şi servicii noi, prin care să vină în întâmpinarea dorinţelor şi a nevoilor clienţilor săi”, a declarat Frank Hajdinjak, director general al E.ON România.

“Proiectul NEXT-E este o investiție care rezolvă o mare provocare legată de mobilitatea electrică și anume condusul pe distanțe lungi. Pentru prima dată, șoferii din toată regiunea vor avea acces la o rețea de încărcătoare electrice care le va permite să ajungă din București în Praga, de exemplu, bazându-se doar pe energie electrică. Din cele 40 de staţii de încărcare din România, 21 vor reprezenta investiții realizate de MOL, acesta fiind încă un pas pe care îl facem pentru a deveni un furnizor complet de soluții de mobilitate”, a declarat Camelia Ene, CEO & Country Chairman MOL Romania.

„Piaţa de automobile electrificate – electrice şi plug-in hybrid – se află într-o fază incipientă în România, dar se dezvoltă rapid. Deja am dublat vânzările de BMW i3 în acest an, comparativ cu 2016. Automobilul electrificat se dovedeşte o soluţie bună pentru oraşe, având în vedere impactul de mediu, eficienţa şi costurile de utilizare, dar şi experienţa unică de condus. Prin proiecte de infrastructură importante extindem potenţialul de utilizare şi în afara oraşelor şi aducem noi argumente pentru extinderea pieţei. De asemenea, proiectul NEXT-E anticipează dezvoltarea automobilelor electrice către noi segmente, precum SAV, având în vedere că aşteptăm şi o creştere importantă de capacitate a bateriilor în anii următori”, Wolfgang Schulz, director general BMW Group România.

În prezent, staţiile de încărcare a autovehiculelor electrice sunt răspândite aleatoriu şi de multe ori nearmonizate, cu risc de suprapunere sau discontinuitate în cadrul reţelei. Proiectul NEXT-E s-a lansat pentru a face faţă acestei provocări şi pentru a crea o reţea continuă şi eficientă din punct de vedere al costurilor, care să asigure posesorilor de automobile electrice posibilitatea de a conduce pe distanţe lungi şi de a traversa mai multe ţări.

Proiectul va asigura acces la expertiză relevantă ţărilor care, în prezent, nu au un număr mare de vehicule electrice, precum Ungaria şi România.

În vederea asigurării interoperabilității către Vest şi creării unei reţele complet conectate, proiectul va fi coordonat alături de alte proiecte cofinanţate de către Connecting Europe Facility (CEF), ca de exemplu ULTRA-E, EAST-E şi FAST-E.

Se prefigurează că instalarea staţiilor de încărcare rapidă va începe în anul 2018, în vreme ce instalarea de staţii ultra-rapidă este planificată pentru anul 2019, anticipând noua generaţie de autovehicule electrice cu autonomie extinsă. Finalizarea proiectului este estimată pentru sfârşitul anului 2020.

Opinii

„Există viitor pentru motoarele diesel. Vrem să punem punct, odată pentru totdeauna, dezbaterii privind declinul tehnologiei diesel.”

Dr. Volkmar Denner, CEO Bosch

Dr. Jochen Köckler

Tehnologia nu înseamnă a concura cu oamenii; este vorba de a ajuta oamenii. Noi suntem cei care luăm deciziile și stabilim cursul.

Dr. Jochen Köckler, Președintele consiliului de administrație al Deutsche Messe

Îi răsplătim pe cei care aleg să conducă eco și folosesc mașini electrice, punându-le la dispoziție autonomie în deplasare: printr-o infrastructură acoperitoare și prin asigurarea gratuității deplasării, suportând costurile alimentării.

Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România

Ne aşteptăm ca segmentul coboţilor să continue a fi în următorii ani unul dintre principalii vectori de dezvoltare a pieţei de soluţii de automatizare.

Jürgen von Hollen, Preşedinte, Universal Robots

Se estimează că energia solară va oferi cu 40.000 mai multe locuri de muncă în Europa până în 2019 dacă barierele comerciale sunt eliminate.

James Watson, CEO SolarPower Europe

O abordare a Inteligenței Artificiale de succes nu se referă doar la tehnologie, ci mai ales la oameni inteligenți. Organizaţiile ar trebui să aibă ca prioritate atragerea şi cultivarea de talente.

Carmen Adamescu, Partener EY România

Karmenu Vella

După unele estimări, 23.000 de decese au loc anual în România din cauza poluării aerului cu anumite particule. Este important să lucrăm pentru a combate această problemă.

Comisarul european pentru mediu, afaceri maritime şi pescuit, Karmenu Vella

Zhechko Kyurkchiev, CEO Tesy

De aceea noi la TESY ne bazăm pe oportunitatea de a-i atrage pe oamenii cei mai talentați și dornici să învețe, care au energia să creeze produse impresionante și ambiția de cuceri obiective provocatoare.

Zhechko Kyurkchiev, CEO Tesy

Top Categorii

Apa
Campanii
Climatizare
Electrice
Energie regenerabila
Evenimente
Termice
Tehnologie
Pompe
Sanitare