Acumulatorul «reincarcabil instantaneu» ar putea schimba viitorul automobilelor electrice si hibride

132 vizualizari
acumulator reincarcabil instantaneu masini electrice
Distribuie pe

O tehnologie dezvoltată de cercetătorii Purdue ar putea oferi o metodă de "reîncărcare instantanee" sigură, accesibilă și ecologică a bateriilor maşinilor electrice și hibride printr-un proces rapid și ușor, similar cu alimentarea mașinii la o stație de benzină.
Inovația ar putea accelera achiziția de mașini electrice și hibride prin eliminarea timpului pentru oprirea și reîncărcarea bateriei electrice convenționale a mașinii și prin reducerea drastică a nevoilor unei infrastructuri noi pentru stațiile de reîncărcare.

John Cushman, profesor universitar la Universitatea Purdue de știință atmosferică și planetară, și profesor de matematică, a prezentat concluziile cercetărilor "Reacțiile redox în lichide imiscibile în medii poroase - aplicații cu baterii fără membrană" la cea de a 9-a Conferință Internațională pentru medii poroase din Rotterdam, Olanda.

Cushman a co-fondat Ifbattery LLC (baterie IF) pentru a dezvolta și comercializa și mai mult tehnologia
"Vânzările de mașini electrice și hibride sunt în creștere la nivel mondial, iar popularitatea unor companii ca Tesla este incredibilă, dar industria și consumatorii de mașini electrice sau hibride continuă să se confrunte cu probleme mari", a spus Cushman, care a condus echipa de cercetare care a dezvoltat tehnologia. "Cea mai mare provocare pentru industrie este extinderea duratei de viață a bateriei și infrastructura necesară pentru încărcarea efectivă a mașinii. Cel mai mare obstacol pentru șoferi este timpul petrecut pentru a-și menține autovehiculele complet încărcate".

Mașinile electrice actuale au nevoie de locații convenabile construite pentru porturile de încărcare.

"Proiectarea și construirea de stații suficiente de reîncărcare necesită o dezvoltare de infrastructură masivă, ceea ce înseamnă un cost enorm pentru a acoperi nevoia de reîncărcare continuă a bateriilor locale", a declarat Eric Nauman, co-fondator al Ifbattery și profesor de inginerie mecanică, științe medicale de bază și inginerie biomedicală la Purdue.

"Ifbattery dezvoltă un sistem de stocare a energiei care ar permite șoferilor să-și încarce mașinile electrice sau hibride cu electroliți lichizi pentru a reenergiza lichidele bateriei, foarte asemănător cu alimentarea rezervoarelor de benzină".
Bateriile uzate sau electrolitul uzat ar putea fi colectate și transportate la o fermă solară, o instalație cu turbine eoliene sau o hidroelectrică pentru reîncărcare.

"In loc să se rafineze petrolul, s-ar reprocesa electroliții uzați și în loc să distribuie benzină, stațiile de alimentare ar distribui o soluție de apă și etanol sau metanol pentru ca electroliții lichizi să poată propulsa vehicule", a spus Cushman. "Utilizatorii ar putea să lase electroliții epuizați la stațiile de benzină, care ar fi apoi transmise în vrac fermelor solare, instalațiilor cu turbine eoliene sau a centralelor hidroelectrice pentru reconstituirea sau reîncărcarea unor electroliți viabili reutilizați de mai multe ori. Se crede că tehnologia noastră ar fi aproape gata pentru cea mai mare parte din sistemul de conducte subterane, transportul feroviar și cu camioane, benzinării și rafinării."
Mike Mueterthies, asistent de cercetare în fizică și cel de-al treilea cofondator al Ifbattery, a declarat că sistemul de baterii lichide face ca sistemul Ifbattery să fie unic.

"Există și alte baterii lichide, dar noi suntem primii care elimină membranele, ceea ce reduce costurile și prelungește durata de viață a bateriei", a spus Mueterthies.

Bateria fără membrană IfBatterie demonstrează și alte avantaje
"Ancrasarea membranei poate limita numărul de cicluri de reîncărcare și cele mai numeroase incendii au fost provocate de aceasta", a spus Cushman. "Componentele Ifbattery sunt suficient de sigure pentru a fi stocate într-o casă familială, sunt suficient de stabile pentru a satisface cerințele majore de producție și distribuție și sunt rentabile ca și cost".

Ifbattery a licențiat o parte din tehnologie cu ajutorul bazei de cercetare pentru comercializarea tehnologiei Purdue și a dezvoltat propriile brevete. Compania este membră a clasei de start up Purdue din 2017.
"Suntem într-o etapă în dezvoltarea companiei în care căutăm o finanțare suplimentară pentru a construi prototipuri la scară largă și ulterior parteneri de producție", a spus Cushman.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 0 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 176 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 0 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 176 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video