novapex

 

Bosch: In anul 2013 sunt asteptate rezultate si mai bune

SensorTech
vizualizari

Grupul Bosch anticipeaza o crestere economica usoara. In acest context, furnizorul de tehnologii si servicii se asteapta la o crestere a propriilor vanzari cu 2 - 4 procente pe parcursul anului fiscal curent. Aceste cifre au fost anuntate de Dr. Volkmar Denner, presedinte consiliului de administratie Bosch, cu ocazia conferintei de presa anuale. „Am luat multe masuri pentru a spori veniturile in acest an. In acelasi timp, vom profita de toate oportunitatile pentru dezvoltare, atat in domeniile de activitate consacrate, cat si prin abordarea unor noi sectoare de activitate”, a declarat Denner. Compania prevede inca riscuri economice considerabile, ca urmare a nivelului mare al datoriilor suverane din SUA si Europa. Pentru economia din Europa, Bosch anticipeaza sfarsitul recesiunii, dar prevede in acest an o stagnare a dezvoltarii economice. In aceste conditii, cresterea vanzarilor Grupului Bosch a fost modesta in primul trimestru al anului 2013.

Accent pe imbunatatirea rezultatelor
In 2013, Bosch va continua masurile introduse anul trecut pentru imbunatatirea rezultatelor. Acestea includ managementul zonelor de crestere si limitarea costurilor fixe, a cheltuielilor de capital si a achizitiilor companiei. Bosch estimeaza o crestere a vanzarilor datorata produselor inovatoare si avantajoase, modelelor de afaceri bazate pe platformele online si consolidarii prezentei sale pe plan international.

Vanzarile in 2012: crestere cu pana la 1,9 procente
In anul fiscal 2012, vanzarile inregistrate de Bosch au crescut cu 1,9 procente, atingand o cifra de 52,5 miliarde de euro. Dupa ajustarea ce a luat in calcul efectele cursului de schimb, cifra vanzarilor rezultata a fost cu 0,8 procente mai mica decat in 2011. Din punct de vedere al profitului inainte de taxe si impozite, Bosch a declarat o marja operationala de 2,5 procente. Profitul brut inregistrat a fost de 2,8 miliarde de euro (5,3 procente din vanzari), Bosch realizand un profit contabil de 1,1 miliarde de euro din vanzarea unei investitii financiare. Rezultatul a fost afectat in cea mai mare masura de pierderile substantiale inregistrate de divizia de Energie solara, de investitiile directe considerabile efectuate in proiectele de dezvoltare si de cresterea slaba a vanzarilor. In plus, impactul masurilor de reducere a costurilor a fost intarziat.

O crestere usoara a numarul de angajati la nivel mondial, pana la un efectiv de 305.900
In 2012, Bosch a armonizat cresterea numarului de angajati cu evolutia vanzarilor. Pe plan mondial, numarul de angajati a inregistrat doar o usoara crestere in cursul anului, de 3.400, ajungand la 305.900. Un numar de aproximativ 1.500 de persoane au fost angajate in domeniile de activitate existente. Restul de 1.900 de angajati in plus au provenit din fuziuni. Cresterea cea mai mare a fost inregistrata in regiunea Asia Pacific. Numarul de angajati a scazut usor in Europa si a ramas neschimbat in Germania. Acelasi lucru este valabil si pentru continentul american. Bosch anticipeaza ca in 2013 va avea cerinte de personal mai mari, in special in regiunea de crestere Asia Pacific. In Germania, numarul de ucenici noi va fi de aproximativ 1.500, la fel ca in anul precedent.

Trecand in revista rezultatele per sector de activitate, directorul financiar, Dr. Stefan Asenkerschbaumer, a declarat: „Evolutia in general a vanzarilor si rezultatelor se datoreaza faptului ca in realitate multe divizii s-au dezvoltat.” In 2012, divizia Tehnologie auto, cel mai mare sector de activitate, si-a sporit vanzarile cu 2,1 procente, atingand cifra de 31,1 miliarde de euro. Atat profitul inainte de taxe si impozite, cat si marja operationala au scazut fata de anul precedent, la 1,4 miliarde de euro, respectiv la 4,5 procente. Acest lucru a fost cauzat, in cea mai mare parte, de investitiile directe considerabile in electromobilitate, de cresterea preturilor materiilor prime si de cedarea afacerii cu sisteme de franare.

Autovehicule conectate, pentru o conducere automata si eficienta
„La fel ca pana acum, obiectivele noastre principale sunt autovehiculele mai sigure si mai ecologice”, a declarat Dr. Bernd Bohr, presedintele diviziei Bosch Automotive. Bosch prevede un potential imens de piata si vanzari pentru sistemele de siguranta si de asistare a soferului. Peste 5.000 de ingineri lucreaza la imbunatatirea acestora. Cifra actuala a vanzarilor unor astfel de sisteme este de aproximativ cinci miliarde de euro. In anii urmatori, se estimeaza ca cifra vanzarilor va creste cu pana la zece procente anual. Aceasta crestere va fi impulsionata de un nou sistem de evaluare a sigurantei autovehiculului. Incepand din anul 2014, autovehiculele noi vor primi punctajul maxim doar in cazul in care au la bord cel putin un senzor pentru asistarea soferului. Incepand cu anul 2000, Bosch a produs un milion de senzori radar. Pana in anul 2016 se prevede o crestere a productiei pana la zece milioane. Bosch considera ca integrarea sigura in autovehicul a acestor sisteme noi de asistare, cu senzori, unitati de comanda si dispozitive de actionare este, in ansamblu, un punct forte al companiei.

O conditie importanta pentru sistemele de inalta automatizare este schimbul de date intre autovehicule. „Conducerea automata va fi o conducere in retea”, a continuat Bohr. Prin conectarea in retea a sistemelor auto, Bosch doreste, de asemenea, sa sporeasca potentialul pentru eficienta si pentru protejarea mediului. Inginerii Bosch modifica sistemul start-stop care a inregistrat succes la nivel international, astfel incat sa includa functii inteligente de navigatie. Astfel, combinatia dintre tehnologia conectata in retea si stilul de conducere poate asigura o reducere a consumului de carburant cu pana la 15 procente.

Bosch lucreaza la reducerea consumului de carburant si a emisiilor de CO2 si in domeniul sistemelor de propulsie. Modificarile suplimentare aduse sistemelor diesel si cu aprindere prin scanteie pot reduce consumul cu inca 20 de procente. In 2012, Bosch a vandut peste cinci milioane de sisteme de injectie directa de benzina. Incasarile din vanzarile acestor sisteme au crescut cu 50 de procente.

Compania Bosch considera ca este pregatita pentru cererea din ce in ce mai mare de sisteme de propulsie pe gaz natural comprimat, in special in SUA. Aceasta furnizeaza cel mai mic injector GNC din lume. In plus, Bosch produce unitati de comanda flexibile, care sunt adaptate atat pentru injectia de benzina, cat si pentru injectia de gaz natural comprimat. Activitatea Bosch in domeniul electromobilitatii este considerabila. Un numar de aproximativ 1.000 de ingineri lucreaza la electrificarea sistemului de propulsie. Pana la finalul anului 2014, compania va avea 30 de proiecte in productia de serie. Bosch estimeaza ca dupa anul 2020 se va dezvolta o piata importanta pentru sistemele de propulsie electrice.

Stagnare in domeniul tehnologiei industriale – succes cu echipamentele de ambalat
Vanzarile din domeniul tehnologiei industriale au stagnat in 2012 la cifra de opt miliarde de euro. Incetinirea economica a afectat in special divizia Drive and Control Technology. Cresterea mare din America de Nord nu a putut compensa evolutia negativa din China si stagnarea din Europa. Divizia Tehnologie de ambalare a inregistrat o evolutie pozitiva. Pentru produsele si serviciile din domeniul tehnologiei de ambalare s-a inregistrat o crestere din partea industriei farmaceutice si cea a produselor alimentare, care sunt mai putin supuse fluctuatiilor ciclice.

Evolutia negativa a pietei, un nou declin al preturilor cu aproximativ 40 de procente si deprecierile au cauzat pierderi de un miliard de euro ale diviziei de Energie solara. La sfarsitul lunii martie, Bosch si-a anuntat decizia de a intrerupe activitatea in domeniul sistemelor fotovoltaice cristaline din cauza unor perspective nesigure. Ca urmare a acestei pierderi, divizia Tehnologie industriala a incheiat anul cu o cifra negativa a profitului inainte de taxe si impozite, de -713 milioane de euro. In timp ce diviziile Drive and Control Technology si Packaging Technology au raportat rezultate pozitive, acest lucru nu a putut compensa scaderea cauzata de divizia de Energie solara.

Diviziile Scule electrice si Termotehnica au inregistrat succes in Europa de Est
In 2012, in domeniul bunurilor de larg consum si echipamentelor pentru constructii s-au inregistrat vanzari de 13,4 miliarde de euro, reprezentand o crestere de 2,5 procente. Din cauza unei scaderi bruste inregistrate pe piete europene importante, care in unele cazuri a fost foarte pronuntata, nivelul profitului inainte de taxe si impozite a scazut la 620 de milioane de euro, comparativ cu cea inregistrata anul precedent, de 730 de milioane de euro. Divizia Scule electrice a reusit sa atraga clientii prin oferta de scule electrice inovatoare, in special in Europa de Est, Asia si America de Nord. Divizia Termotehnica a avut o evolutie foarte incurajatoare in Rusia. In schimb, piete importante din Europa de Sud au evoluat sub asteptari. Acest lucru a afectat, de asemenea, divizia Sisteme de securitate si siguranta. Totusi, aceasta divizie a reusit sa inregistreze o crestere puternica in Asia, America de Sud, Turcia si Rusia.

Internationalizare continua – evolutiile difera de la regiune la regiune
In anul de referinta, Bosch si-a extins inca o data prezenta globala. In 2012 au fost infiintate noi companii regionale in Bangladesh, Cambodgia, Laos si Myanmar. Alte companii regionale urmeaza sa fie infiintate in Orientul Mijlociu si in Africa pana in anul 2014. In 2012, compania a inregistrat in aceste regiuni o cifra a vanzarilor de aproximativ 600 de milioane de euro. Pana in anul 2015 se estimeaza ca aceasta cifra va ajunge la un miliard de euro.

In Europa, vanzarile inregistrate de Bosch au scazut usor. Scaderea a fost de 1,9 procente, vanzarile ajungand la 29,8 miliarde de euro. Acest lucru a fost cauzat in principal de lipsa cresterii economice, precum si de recesiunea cu care s-au confruntat mai multe tari din sudul Europei. In Germania, de asemenea, cresterea vanzarilor a fost mica, de 0,9 procente. In 2012, Bosch a investit aproximativ doua miliarde de euro in Europa, din care 1,1 miliarde de euro in Germania. Bosch intentioneaza sa profite si mai mult de oportunitatile de crestere din Rusia. Acesta este motivul pentru care pana in 2015 compania isi va spori capacitatea de productie in aceasta tara. Divizia Termotehnica construieste o uzina noua, in locatia existenta de la Engels, pentru fabricarea cazanelor industriale si a centralelor termice murale. La Samara se construieste in prezent o a doua unitate pentru tehnologie auto. In Germania, Bosch va finaliza constructia noului centru de cercetare si inginerie avansata pana in anul 2015. La Renningen, langa Stuttgart, compania investeste peste 300 de milioane de euro in noul sau campus de cercetare.

Pe continentul american, evolutia vanzarilor a inregistrat variatii considerabile in 2012. Datorita unei cresteri puternice a productiei auto, cifra vanzarilor a crescut foarte mult in America de Nord. In aceasta regiune, Bosch a inregistrat o crestere a vanzarilor de 17 procente, ajungand la vanzari de 8,2 miliarde de euro, spre deosebire de pietele din America de Sud, unde vanzarile au scazut cu 15 procente, ajungand la 1,9 miliarde de euro. In anii urmatori, compania anticipeaza oportunitati de crestere, atat in America de Nord, cat si in America de Sud. In acest sens, Bosch a facut din nou investitii considerabile pe continentul american in 2012. Cheltuielile de capital au crescut cu noua procente, la 380 de milioane de euro. De exemplu, pentru a produce componente hidraulice mobile pentru piata americana, in viitor divizia Drive and Control Technology isi va extinde in mod semnificativ punctul de lucru din Fountain Inn, in Carolina de Sud. Alt obiectiv important al activitatii de investitii din America de Nord a fost extinderea centrelor de productie a tehnologiilor de injectie pentru autovehiculele comerciale si de injectie directa de benzina pentru autoturisme.

In regiunea Asia Pacific, Bosch a inregistrat o crestere a vanzarilor cu 5,6 procente, acestea ajungand la aproximativ 12,6 miliarde de euro. Economia Chinei si a Indiei, si implicit vanzarile, au inregistrat o evolutie mai putin dinamica in 2012 decat in anii anteriori. Cu toate acestea, compania a atins rate de crestere de doua cifre in Asia de Sud-Est. Pentru a-si atinge obiectivul pe termen lung de a obtine 30% din vanzari in Asia Pacific, compania a investit aproximativ 780 de milioane de euro anul trecut in aceasta regiune, la fel ca anul precedent. In China sunt in curs de constructie doua centre de productie in domeniul tehnologiei auto, unul aflandu-se in orasul Chengdu, din vestul Chinei. In cadrul acestui centru, divizia Sisteme de control al sasiului va incepe in vara aceasta productia de sisteme de control al franarii. La centrul de productie de la Wujin, deschis in 2012, divizia Drive and Control Technology construieste un centru suplimentar de cercetare si dezvoltare.

Venituri din vanzari de opt miliarde de euro in domeniul energiei si echipamentelor pentru constructii pana in 2020
Incepand cu 1 ianuarie 2013, Grupul Bosch a fost structurat pe patru sectoare de activitate. Domeniul energetic si al echipamentelor pentru constructii este reprezentat de diviziile Sisteme de securitate, Termotehnica si Energie solara, precum si sucursalele Bosch Energy si Building Solutions GmbH. Bosch considera ca modernizarea sistemelor de alimentare electrica a cladirilor, a gestionarii energiei si a izolarilor constituie un potential imens pentru eficienta energetica, precum si pentru vanzari. Cladirile asigura aproximativ 40% din cererea globala de energie. „Prin intermediul interconectarii inteligente si al controlului consumului de energie electrica si termica costurile pentru cladirile comerciale pot fi reduse cu pana la 20 de procente”, a declarat Dr. Stefan Hartung, membru al consiliului de administratie Bosch responsabil pentru noul sector de activitate.

Bosch ofera proprietarilor cladirilor rezidentiale si comerciale atat tehnologii precum centralele termice in condensare cu control lambda si centrale de cogenerare moderne, cat si servicii. Acestea includ recomandari in domeniul energetic, gestionarea sistemelor de incalzire si de siguranta, precum si servicii de gestionare a energiei. „Retelele electrice descentralizate reprezinta elementul de baza pentru trecerea cu succes la o forma alternativa de energie”, a declarat Hartung. Bosch anticipeaza o crestere anuala de opt procente a acestui nou sector de activitate si are ca obiectiv inregistrarea unei cifre a vanzarilor de opt miliarde de euro pana in anul 2020, in 2012 atingand un volum de vanzari de cinci miliarde de euro.

Investitii majore in viitorul companiei
Bosch a investit in 2012 aproximativ 4,8 miliarde de euro in domeniul cercetarii si dezvoltarii. Din aceasta suma, 45 de procente au fost alocate pentru produse ecologice si aproape 20 de procente pentru produse de siguranta si pentru sanatate. La nivel mondial, numarul de angajati din domeniul cercetarii si dezvoltarii a crescut la 42.800. Doar in regiunea Asia Pacific, in acest sector lucreaza in prezent un numar de 13.800 de angajati. Incepand de la mijlocul anului 2013, „Bosch Connect”, platforma de socializare a companiei, ii va conecta pe angajatii Bosch la nivel international. „Aceasta noua metoda de colaborare ne va ajuta sa scurtam procesele, sa generam idei mai rapid si sa punem inovatiile mai eficient in practica”, a declarat Denner.

In 2012, cheltuielile de capital ale companiei Bosch au atins suma de aproximativ 3,2 miliarde de euro. Prin urmare, Grupul Bosch a cheltuit anul trecut, in total, aproape opt miliarde de euro pentru viitorul companiei. In domeniul achizitiilor si investitiilor, Bosch a cheltuit aproximativ 1,5 miliarde de euro in 2012, cu 1,1 miliarde de euro mai mult decat in anul precedent. Majoritatea activitatilor de achizitii au fost efectuate pentru diviziile Automotive Aftermarket si Tehnologie de ambalare.

Prezenta internationala extinsa, ca baza pentru noi modele de afaceri
Bosch va continua sa urmareasca cu rigurozitate liniile principale ale strategiei sale, prin sisteme de protectie a mediului, eficienta energetica si siguranta. Compania intentioneaza sa deruleze din ce in ce mai multe activitati prin internetul obiectelor si serviciilor. Denner considera ca Bosch are o pozitie ideala pentru acest lucru, avand in vedere ca detine hardware, software si cunostinte avansate in domeniul tehnologiei senzorilor, precum si un portofoliu foarte diversificat. Acesta anticipeaza ca interconectarea acestui set de competente va da nastere unui flux constant de solutii noi pentru imbunatatirea calitatii vietii. „Prezenta internationala extinsa a companiei Bosch nu a fost niciodata atat de valoroasa ca in era interconexiunilor”, a declarat Denner.

Observatie referitoare la renuntarea la consolidarea proportionala:
Avand in vedere modificarile regulamentelor de contabilitate, in viitor Bosch nu va mai include in consolidare societatile sale mixte cu participare 50% - 50%. De acum inainte, rezultatele Grupului Bosch vor include profitul proportional dupa impozitare al societatilor mixte. Renuntarea la consolidarea proportionala va modifica, de asemenea, declaratia pozitiei financiare si cifrele referitoare la personal. Daca acest regulament este aplicat pentru anul 2012, rezulta o cifra a vanzarilor de 45,6 miliarde de euro.
Pentru mai multe informatii, accesati www.bosch.com

Opinii

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Credem ca ‘Smart’ poate fi cu adevărat inteligent, doar dacă îmbunătățește viețile oamenilor.

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Vom continua să dezvoltăm capacitatea de producție astfel încât să atingem obiectivul ambțios de a fi în primii trei producători de boilere electrice în Europa în următorii 3 ani.

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Horia Voicu, director AFRISO-EURO-INDEX SRL

Cu siguranţă inteligenţa artificială va reprezenta viitorul şi în domeniul aparatelor de măsură şi control.

Horia Voicu, director AFRISO Romania

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

"Scopul și provocarea majoră pe care am avut-o în 2018 a fost informarea corectă și educarea clienților, deoarece în România încă se fac multe improvizații în acest domeniu. Vrem să continuăm să specializăm meseriași în acest domeniu."

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

ajutor instalator

Top Categorii

Apa
Campanii
Climatizare
Electrice
Energie regenerabila
Evenimente
Termice
Tehnologie
Pompe
Sanitare

 

ROFMEX 2019