novapex

 

Noi propuneri pentru concretizarea uniunii energetice

uniunea energetica
vizualizari

Pachetul Comisiei din aceasta vara in domeniul energiei deschide calea transformarii sistemului energetic european

Ca parte a strategiei privind uniunea energetica, Comisia a prezentat pe 15 iulie propuneri vizand furnizarea de noi beneficii pentru consumatorii de energie, lansarea unei reorganizari a pietei europene de energie electrica, actualizarea sistemului de etichetare referitoare la eficienta energetica si revizuirea schemei UE de comercializare a certificatelor de emisii.
Pachetul este un pas important spre punerea in aplicare a strategiei privind uniunea energetica, cu o politica privind schimbarile climatice orientata spre viitor, el fiind lansat ca una dintre prioritatile politice ale Comisiei Juncker in februarie 2015. Propunerile de astazi pun in evidenta principiul „eficienta energetica inainte de toate” si plaseaza gospodariile si consumatorii comerciali in centrul pietei europene a energiei.

Maroš Šefčovič, vicepresedinte al Comisiei Europene responsabil cu uniunea energetica, a declarat: „In cadrul strategiei privind uniunea energetica, ne-am luat angajamentul de a consolida pozitia consumatorilor europeni, de a crea o piata energetica unica si functionala, de a pune eficienta energetica pe primul loc si de a deveni numarul unu in domeniul surselor regenerabile de energie. Acum, la cinci luni de la adoptarea strategiei privind uniunea energetica, pachetul din aceasta vara demonstreaza hotararea noastra de a decarboniza economia noastra si de a oferi consumatorilor un rol central in tranzitia energetica a Europei. Acest pachet marcheaza nu numai noi beneficii pentru consumatori, ci un noi beneficii pentru intregul sistem energetic al Europei”.
Miguel Arias Cañete, comisarul UE pentru politici climatice si energie, a declarat: „Faptele sunt mai elocvente decat cuvintele. Astazi facem un pas decisiv spre consacrarea in legislatie a obiectivului UE de reducere a emisiilor cu cel putin 40 % pana in 2030. Mesajul meu catre partenerii nostri la nivel mondial inainte de Conferinta de la Paris privind schimbarile climatice: UE isi respecta angajamentele internationale. Și mesajul meu catre investitori, operatori economici si industrie: investiti in energia nepoluanta; aceasta se va mentine si va continua sa se dezvolte. Prin aceste propuneri, Europa este din nou deschizatoare de drumuri si conduce tranzitia globala catre o societate cu emisii reduse de carbon.”

O schema europeana de comercializare a certificatelor de emisii adecvata pentru viitor
Schema UE de comercializare a certificatelor de emisii (ETS) constituie instrumentul principal al Europei pentru abordarea schimbarilor climatice si plasarea UE pe calea spre o economie cu emisii reduse de carbon. Propunerea de astazi trimite un semnal puternic comunitatii internationale in perspectiva reuniunii la nivel inalt de la Paris privind schimbarile climatice. Propunerea vine intr-un moment critic, cand alti actori importanti, cum ar fi G7 si China, si-au aratat, de asemenea, angajamentul ferm. Comisia a revizuit schema de comercializare a certificatelor de emisii pentru a se asigura ca ea ramane cea mai eficienta si cea mai rentabila modalitate de reducere a emisiilor in deceniul urmator. Aceasta este prima etapa legislativa spre punerea in aplicare a angajamentului UE de a reduce emisiile de gaze cu efect de sera cu cel putin 40 % pe plan intern pana in 2030. Masurile ambitioase privind clima creeaza oportunitati de afaceri si deschid noi piete pentru inovare si utilizarea de tehnologii cu emisii reduse de carbon. Propunerea de abordare mai bine directionata vizeaza atat protejarea competitivitatii internationale a sectoarelor industriale care sunt supuse celui mai ridicat risc de relocalizare a productiei lor in afara UE, catre jurisdictii cu mai putine constrangeri in ceea ce priveste gazele cu efect de sera, cat si incurajarea orientarii investitiilor energetice catre alternative mai curate si inovatoare. In plus, Comisia propune ca veniturile provenite din comercializarea certificatelor de emisii sa fie utilizate de statele membre pentru finantarea unor actiuni menite sa ajute tarile terte sa se adapteze la efectele schimbarilor climatice.

Revizuirea etichetei de eficienta energetica pentru mai multa claritate 
„Eficienta energetica inainte de toate” este un principiu central al strategiei privind uniunea energetica, intrucat este o modalitate eficienta de a reduce emisiile, de a genera economii pentru consumatori si de a reduce dependenta UE de importurile de combustibili fosili. Inca de la introducerea etichetarii energetice in urma cu douazeci de ani, succesul acesteia a incurajat dezvoltarea unor produse din ce in ce mai eficiente din punct de vedere energetic. Prin urmare, etichetele actuale au devenit prea complexe. Comisia propune revenirea la scara initiala a etichetei energetice de la A la G, mai simpla si bine inteleasa de catre consumatori.
Revizuirea propusa de Comisie a Directivei privind etichetarea energetica garanteaza coerenta si continuitatea si se asigura ca consumatorii sunt in masura sa faca alegeri mai bine informate, care ii vor ajuta sa economiseasca energie si bani.

Consolidarea pozitiei consumatorilor de energie
Recunoscand faptul ca cetatenii trebuie sa se afle in centrul uniunii energetice, Comisia prezinta o comunicare privind furnizarea de noi beneficii pentru consumatorii de energie, pe baza unei strategii structurate pe trei piloni care constau in: 1. a-i ajuta pe consumatori sa economiseasca bani si energie printr-o mai buna informare; 2. a oferi consumatorilor o gama mai larga de optiuni in ceea ce priveste participarea la pietele energetice si 3. a mentine cel mai ridicat nivel de protectie a consumatorilor.
Consumatorii trebuie sa se afle pe o pozitie la fel de bine consolidata si sa devina la fel de bine informati ca vanzatorii si cumparatorii de pe pietele angro, prin norme de facturare si de publicitate mai clare, prin instrumente de comparare a preturilor demne de incredere si prin mobilizarea marii lor puteri de negociere cu ajutorul unor scheme colective (cum ar fi migrarea colectiva la un alt furnizor si cooperativele energetice).
In cele din urma, consumatorii trebuie sa aiba libertatea de a-si produce si de a-si consuma energia in conditii echitabile pentru a economisi bani, pentru a proteja mediul si pentru a asigura securitatea aprovizionarii.

O noua organizare a pietei energetice 
Strategia privind uniunea energetica este conceputa cu scopul de a contribui la indeplinirea obiectivelor noastre privind clima si energia pentru 2030 si de a ne asigura ca Uniunea Europeana devine liderul mondial in domeniul energiei din surse regenerabile. Atingerea acestor obiective va necesita o transformare fundamentala a sistemului de energie electrica al Europei, inclusiv reorganizarea pietei europene de energie electrica.

Comunicarea  lanseaza o consultare publica privind modul in care ar trebui sa fie reorganizata piata energiei electrice pentru a raspunde asteptarilor consumatorilor, pentru a furniza beneficii reale de pe urma noii tehnologii, pentru a facilita investitiile, in special in ceea ce priveste generarea de energie din surse regenerabile si cu emisii scazute de dioxid de carbon, si pentru a recunoaste interdependenta statelor membre ale UE in ceea ce priveste securitatea energetica.
Astfel, s-ar obtine beneficii maxime de pe urma concurentei transfrontaliere, s-ar permite generarea descentralizata de energie electrica, inclusiv pentru consumul propriu, si s-ar sprijini aparitia unor societati de servicii energetice inovatoare.

Pentru informatii suplimentare: 
Fisa informativa privind reforma ETS: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-15-5352_en.htm
Fisa informativa privind etichetarea energetica: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-15-5350_en.htm
Fisa informativa privind o noua organizare a pietei: http://europa.eu/rapid/press-release_MEMO-15-5351_en.htm
Site-ul uniunii energetice: http://ec.europa.eu/priorities/energy-union/index_en.htm
Site-ul DG Energie: https://ec.europa.eu/energy/en/news/new-electricity-market-consumers
Site-ul DG Clima: http://ec.europa.eu/clima/policies/ets/revision/documentation_en.htm

 

Opinii

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Credem ca ‘Smart’ poate fi cu adevărat inteligent, doar dacă îmbunătățește viețile oamenilor.

Carlos Velázquez, Marketing Director Roca

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Vom continua să dezvoltăm capacitatea de producție astfel încât să atingem obiectivul ambțios de a fi în primii trei producători de boilere electrice în Europa în următorii 3 ani.

Marius IORDACHE, Sales Manager Heating & Water Heating Devices TESY Romania SRL

Horia Voicu, director AFRISO-EURO-INDEX SRL

Cu siguranţă inteligenţa artificială va reprezenta viitorul şi în domeniul aparatelor de măsură şi control.

Horia Voicu, director AFRISO Romania

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

"Scopul și provocarea majoră pe care am avut-o în 2018 a fost informarea corectă și educarea clienților, deoarece în România încă se fac multe improvizații în acest domeniu. Vrem să continuăm să specializăm meseriași în acest domeniu."

Samuel Prodea, director general PEFOC.ro

ajutor instalator

 

Top Categorii

Apa
Campanii
Climatizare
Electrice
Energie regenerabila
Evenimente
Termice
Tehnologie
Pompe
Sanitare

 

ROFMEX 2019