10 lucruri nostime si nestiute din istoria toaletelor si nu numai

Ziua Mondiala a Toaletei

Știați că un om petrece, în medie, de-a lungul existenței sale, 6.500 de ore la toaletă? Acest lucru înseamnă aproximativ un an și jumătate din viața sa. Mai mult decât atât, persoanele care au un telefon mobil cu multe aplicații instalate, și îl iau cu ele la toaletă, vor petrece și mai mult timp “pe tron”.

De Ziua Mondială a Toaletei, sărbătorită anual pe data de 19 noiembrie, WIRQUIN România, parte a WIRQUIN Group, producător internațional de echipamente sanitare inovatoare, cu o istorie de 40 de ani pe piața de profil, vă prezintă 10 lucruri amuzante și neștiute despre toalete, având ca sursă cartea “O istorie culturală a toaletelor” a lui Roger-Henri Guerrand.

Așadar, să începem. Știați că...?
1. Înainte de apariția primelor latrine publice, în a doua jumătate a secolului al XVIII-lea, oamenii obișnuiau să își facă nevoile pe câmp, sub ascunzișul arborilor tuia din frumoasele grădini franceze, pe stradă, sub cireși sau oriunde erau feriți de privirile trecătorilor.

2. În secolul al XIII-lea, practica era „totul în stradă”. Oamenii aruncau apele folosite pe fereastră, și, uneori, se auzeau strigăte de avertisment precum „Păzea, că pică!” sau „Păzea la apă!”. Erau la modă anecdotele cu persoane de vază ce se treziseră cu conținutul unei oale de noapte în cap. Chiar și regelui Ludovic cel Sfânt i s-ar fi întâmplat așa ceva.

3. Regele George al II-lea al Marii Britanii a murit pe toaletă. Se întâmpla în anul 1760. Conform relatărilor vremii, regele s-a trezit, și-a băut ciocolata, a intrat în toaletă, după care valetul său a auzit un zgomot ca de accident.

4. După vasele de sticlă și oalele de lut, au apărut așa-numitele scaune perforate. Isabela de Bavaria, soția regelui Carol al VI-lea al Franței, avea un astfel de scaun decorat cu catifea albastră, iar Filip cel Lung comandase un scaun acoperit cu o stofă de lână neagră numită „oacheșică”.

5. Ludovic al XI-lea dispunea de un „jilț intim”, înconjurat de o perdea. Registrele sale de cheltuieli arată că regele achiziționa câlți de in, precursorii hârtiei igienice.

6. În perioada Renașterii, oalele de noapte se regăsesc până și în inventarele de succesiune. Uneori, oamenii se foloseau de șeminee pentru a-și “ușura pântecele”.

7. Ludovic al XIII-lea își primea oaspeții așezat pe tron. Fiul lui Ludovic al XIV-lea proceda la fel.

8. Primul pas pe calea igienei publice are loc odată cu decizia contelui de Angiviller ca toți arborii tuia din grădinile Tuileries să fie tăiați, iar, în locul lor, să se construiască latrine unde intrarea costa două parale.

9. În 24 de ore, cantitatea de urină eliminată de un om se ridică la aproximativ 1.250 de grame, ceea ce înseamnă 450 de kilograme pe an.

10. Când tragi apa, consumi aproximativ 6 litri de apă curată. De asemenea, în unele cazuri, consumul de apă poate ajunge și până la 26 de litri dintr-o singură activare a mecanismului de la toaletă.

WIRQUIN România reamintește, de Ziua Mondială a Toaletei, că articolele sanitare trebuie să protejeze resursele de apă și energie electrică. Compania produce aproximativ 1.000 de tipuri de produse sanitare inovatoare, din materiale ecologice și cu ambalaje reciclabile. Printre echipamentele concepute în fabrica din București se numără și o gamă largă de capace de toaletă, precum cele cu sistem bacteriostatic. De asemenea, la noi în țară, se fabrică și sifoane dotate cu cartuș antimiros și membrană de silicon, sisteme ingenioase care ajută la reducerea consumului de apă în baie cu până la 40.000 de litri de apă pe an sau mecanisme care elimină posibilitatea depunerii de deșeuri. Multe dintre aceste articole sunt exportate în țări precum Bulgaria, Grecia, Croația, Ungaria sau Georgia.

WIRQUIN România este parte a WIRQUIN Group, producător internațional de echipamente sanitare inovatoare, din anul 1999. Compania-mamă a fost înființată în anul 1977, în Franta, ca un business de familie, pentru a îmbunătăți confortul și igiena în domeniul articolelor sanitare și al accesoriilor pentru baie, toalete și bucătării. Grupul lansează 15 noi produse anual având în grijă să salveze consumul de apă, timp și spațiu. Brandul este prezent în 75 de țări, printre care Marea Britanie, Rusia, China și Africa de Sud. În fiecare an, grupul investește 5% din cifra de afaceri în cercetare și dezvoltare.

Top Categorii

Apa
Campanii
Climatizare
Electrice
Energie regenerabila
Evenimente
Legislatie
News-in-english
Pompe
Sanitare