Arhitectul Angus Morrogh Ryan va vorbi despre redeschiderea unuia dintre cele mai vechi teatre din Marea Britanie la GIS

66 vizualizari
Angus Morrogh Ryan
Distribuie pe

Guest speaker-ul Angus Morrogh Ryan, director si arhitect la De Matos Ryan, Marea Britanie, va prezenta Teatrul Regal York - Back to the Future la expo-conferinta internationala cu tema arhitectura de interior si design ambiental GIS care face parte din Forumul International de Arhitectura si Inginerie SHARE Bucuresti. Cel mai mare eveniment dedicat arhitectilor, inginerilor si contractorilor va avea loc pe 21-22 martie la JW Marriott Bucharest Grand Hotel, iar biletele pot fi rezervate aici. 

Angus Morrogh Ryan a primit o diploma de prima clasa la Universitatea din Cambridge si a continuat cu o bursa de schimb GSD la Harvard si o diploma de studii postuniversitare. in 1998 a fost licentiat ca arhitect. Dupa ce a lucrat anterior pentru Tim Ronalds Architects pe o serie de proiecte culturale si civice, a avut un interes special in materie de educatie, arta si proiecte comunitare.
Un designer creativ cu un ochi atent la detalii, are grija fata de clienti si ii face sa se simta entuziasmati si confortabil cu privire la proiectele lor. Experienta lui indelungata pe santiere i-a oferit o pozitiva atitudine practica fata de meserii si constructii. Angus a lucrat la o serie de strategii castigatoare si a predat arhitectura la Universitatea din Cambridge. Recent a condus proiectarea si renovarea Teatrul Regal York.

Teatrul Regal York s-a redeschis ca urmare a unei redezvoltari semnificative conduse de De Matos Ryan, care au transformat dramatic spatiile teatrului si experienta vizitatorilor.

Teatrul Regal York a fost fondat in anul 1744 si este una dintre cele mai vechi teatre producatoare din Marea Britanie, care deservesc publicul de toate varstele si primesc peste 200.000 de vizitatori anual. Cladirea incadrata la Grad II * este un mozaic minunat de perioade. Georgienii au construit peste fundatia spitalului medieval inainte ca victorienii sa largeasca acest miez cu anvelopanta gotica vizibila astazi. Edwardienii au facut imbunatatiri inainte ca Patrick Gwynne sa adauge o extensie unica de sticla si beton in 1968.

Teatrul s-a adaptat acestui mediu, devenind flexibil si creativ, dar dezvoltarea incrementala a sit-ului a semnificat si o restrictie a accesului catre corpurile cladirilor. Mai multe spatii cu potential de venituri au fost necesare pentru furnizarea oportunitatilor de a primi vizitatori dincolo de oferta de baza a teatrului. Proiectul a fost dezvoltat pentru a debloca potentialul locului, deschizand usile teatrului unei comunitati mai largi si crescand veniturile. Arhitectii s-au concentrat pe trei ambitii principale:

• imbunatatirea experientei clientilor prin crearea unui spatiu primitor, spatiu accesibil printr-o experienta imbunatatita in sala de auditorium prin sporirea vizibilitatii.
• Crearea conditiilor pentru o afacere durabila prin mai multe oportunitati comerciale, reducerea costurilor operationale si imbunatatirea sigurantei prin economii eficiente in actualizarile tehnice si de stocare ale culiselor.
• imbunatatirea domeniului de aplicare pentru productia creativa, permitand posibilitati artistice mai largi prin extinderea si imbunatatirea separarii acustice.
• Reproiectarea radicala este imediat vizibila din strada prin introducerea a doua noi intrari lobby, dintre care una permite pentru prima data intrarea dinspre sud.

Crearea unui spatiu de foaier sub zona Dress Circle din spatele zonei Stalls prin deschidere, iar geamul din colonada victoriana sunt modificarile cele mai vizibile pentru fata cladirii. Ele ofera o mai mare libertate de circulatie, care leaga extensia Patrick Gwynne de scara georgiana si Salonul Keregan pentru prima data.

Acest spatiu nou ofera o primire imbunatatita, adunare si orientare. De asemenea, ofera posibilitatea de a dezvalui mostenirea teatrului si sit-ului, facand conexiuni convingatoare intre trecut si prezent. O noua podea Terrazzo care incorporeaza un model incrustat dezvaluie geometria boltilor medievale care au trecut odata pe unde este noul foaier, in timp ce usa originala este acum expusa in interiorul colonadelor din perete. Gazduind o primitoare cafenea orientata spre strada in mod evident vizibila din exterior, in scopul de a atrage oameni in interior, coloanele victoriene au fost imbracate in sticla pentru a reda o fata animata strazii asemanatoare cu cea a magazinului.

Ajutand la imbunatatirea experientei vizitatorilor si audientei, instalarea de noi grupuri sanitare pe ambele parti ale cladirii la toate nivelurile au redus timpul de asteptare in intervalele perioadelor de varf. Noile lobbyuri de sunet si de izolare creaza spatii pe toate nivelurile pentru spectacole informale, inclusiv muzica si poezie. Izolarea acustica permite cafenelei, restauranturilor si barurilor sa functioneze in timpul spectacolelor, astfel cresc oportunitatile de generare a veniturilor. Accesul a fost imbunatatit odata cu introducerea usilor asistate de lobby si o serie de niveluri care adapostesc o varietate de utilizatori, accesul liber din strada la auditoriu, iar instalarea unui ascensor face accesibila zona Dress Circle si etajul primul bar teatru.

Actualizarile auditoriului principal aduce beneficii atat publicul cat si interpretilor. Au fost instalate scaune noi de-a lungul zonelor Stalls, Dress si Gallery alaturi de manipularea eficienta a aerului si a izolatiei pentru a spori confortul si a minimiza consumul de energie. Gradenele au fost marite pentru a permite publicului sa se conecteze cu zona Dress Circle si pentru a face spatiul sa para unitar. Gradenele din zona Galllery au fost rearanjate pentru a imbunatati vizibilitatea, pentru a creste vanzarea de bilete si pentru a oferi mai multe optiuni de pret, incurajand accesul unui public mai divers pe toate nivelurile. Gradenele anteriore au determinat mai multe companii de teatru sa puna York la sfarsitul tururilor din cauza limitarilor de suprafata inclinata care necesitau ca scenografia sa fie adaptata in-situ. Modificari ale scenei si spatiului subteran pentru orchestra au largit sfera de aplicare a posibilitatilor culturale si imbunatatirea sanatatii si securitatii, prin crearea accesului la nivel a unei scene plate si o mai buna trecere pe sub scena cu o inaltime mai potrivita. Noua scena modulara neteda permite un program artistic mai larg, inclusiv de dans si incurajeaza, de asemenea, o mai mare inovatie.

Cheia succesului proiectului este realizarea faptului ca o organizatie artistica in zilele noastre trebuie sa fie mai mult decat un producator de teatru de inalta calitate, dar si centrul comunitatii lor oferind nu doar divertisment, ci si un sentiment de apartenenta si un adevarat spatiu civic comun pentru incluziune si cooperare.

Premii:
INSIDE World Festival of Interiors Awards 2016 - Civic, Culture & Transport - York Theatre Royal (Castigator)
The Plan Award 2015 - The Garden House (Mentiune onorabila)
Restaurant & Bar Design Awards 2014 Best Bar in a Heritage Building - Christopher`s (Castigator)
WAN House of the Year 2014 – The Garden House (Finalist)
WIN Awards 2013 Best Restaurant Interior – Christopher`s (Castigator)

Forumul SHARE, cel mai amplu eveniment adresat arhitectilor, inginerilor si contractorilor, din prima parte a anului, va avea ca teme: arhitectura de interior si confortul ambiental, arhitectura peisagistica si de infrastructura, sticla in arhitectura, proiectarea structurilor si fatadelor de sticla.
Evenimentul este organizat de ABplus events si Ordinul Arhitectilor din Romania. Pentru inscrieri in cadrul evenimentului si alte informatii despre cele 4 conferinte accesati urmatoarele pagini www.share-architects.com si www.iegis.eu, www.ielaud.ei, www.ieglass.eu, www.contractor.com.ro.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Opinii

Licitatii

Reea Agency

Video