Cablu superconductor eficient energetic pentru tehnologiile viitorului

308 vizualizari
Cross Conductor (HTS CroCo)
Distribuie pe

Institutul Karlsruhe prezintă un cablu superconductor fabricat dintr-un material nou
Institutul de Tehnologie din Karlsruhe (Karlsruhe Institute of Technology) a dezvoltat un cablu supraconductor versatil care transportă energia electrică aproape fără pierderi, cu răcire moderată. Acesta este ușor de fabricat pe scară industrială.

Fie că sunt utilizate pentru conectarea parcurilor eoliene, alimentare cu curent continuu pe nave, sau chiar linii de curent înalte și compacte în viitoarele aeronave electrice, cablurile supraconductoare în general sunt atrăgătoare pentru tehnologiile de economisire a energiei, deoarece funcționează aproape fără pierderi. Totuși, acest lucru necesită de obicei răcirea heliului lichid până la -269° Celsius.

În schimb, noul cablu supraconductor de temperatură ridicată dezvoltat de Institutul de Tehnologie din Karlsruhe, Cross Conductor (HTS CroCo) este deja operațional la -196°C, deoarece constă din pământuri rare și oxid de bariu-cupru  (REBCO), despre a cărui superconductivitate se ştie încă din anul 1987.

Cross Conductor (HTS CroCo)

Capacitatea ridicată de încărcare a acestuia economisește spațiu și greutate în comparație cu cablurile convenționale din cupru sau aluminiu. Stratul supraconductor care transportă curentul ridicat are doar câteva milimi de milimetri grosime în cablurile finite și astfel economisește costurile materialelor.

CroCo este potrivit atât pentru generarea de campuri magnetice puternice cât și pentru transportul unor cantități mari de energie electrică. În viitor, aceste cabluri ar putea fi utilizate pentru integrarea parcurilor eoliene mari sau a centralelor solare în rețeaua electrică și pentru proiectarea unor "autostrăzi de electricitate" deficitare. Dacă hidrogenul lichid este utilizat pentru răcire, CroCo poate chiar să transporte în acelaşi timp energie chimică și electrică.
În principiu, CroCo poate fi aplicat oriunde spațiul este limitat, dar cantitatea de energie electrică care trebuie transportată este ridicată. Prin urmare, utilizarea acestuia în nave și chiar în viitoarele avioane electrice este fezabilă.

 

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 300 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 160 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 6.440 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 670 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video