Bosch este deschizator de drumuri in domeniul mobilitatii si protectiei mediului

125 vizualizari
Conferinta de presa Bosch
Distribuie pe

Performanțe record în afaceri în 2017

  • Un an de afaceri profitabil în 2017: veniturile din vânzări au crescut la 78,1 miliarde de euro
  • Venituri record în 2017: EBIT din operaţiuni atinge 5,3 miliarde de euro
  • Denner, CEO Bosch: „Dorim să asigurăm mobilitatea oamenilor şi să îmbunătăţim calitatea aerului”
  • Inovație revoluţionară: emisii de oxizi de azot pentru motoare diesel mult sub limitele legale impuse
  • Strategie: ecosisteme IoT integrate

Stuttgart şi Renningen, Germania - Bosch doreşte o continuare a creşterii în 2018, în ciuda dificultăţilor din mediul economic. După obţinerea unor rezultate record în 2017 şi ţinând cont şi de riscurile economice şi geopolitice, Grupul Bosch se aşteaptă ca, în 2018, veniturile din vânzări să crească cu 2 până la 3 procente. În primul trimestru, veniturile din vânzări generate de companie au fost la acelaşi nivel cu cele obţinute în anul anterior, fiind chiar cu 5 procente mai mari după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar (Calcul identic al creşterii vânzărilor pentru noul grup consolidat, care nu include divizia de demaroare şi generatoare, vândută recent)

„Compania noastră este de neegalat atunci când vine vorba despre îmbinarea într-un mod unic a expertizei vaste în domeniul conectivităţii cu industria şi cunoștințele ample despre produse. Aceasta este oferta unică de vânzări a Grupului Bosch”, a declarat dr. Volkmar Denner, CEO Bosch, la conferinţa de presă anuală din Renningen. Denner consideră că îmbunătăţirea calităţii vieţii şi contribuţia la reducerea impactului asupra mediului şi climei reprezintă puncte prioritare pe agenda Bosch: „Filosofia noastră «Tehnică pentru o viață» constituie motivaţia pentru dezvoltarea celor mai bune tehnologii pentru protejarea mediului. Dorim să asigurăm mobilitatea oamenilor şi să îmbunătăţim calitatea aerului”. Pentru a transforma în realitate viziunea unui trafic cu zero emisii, compania realizează investiţii uriaşe atât pentru a obține succes pe piața electromobilităţii, cât şi pentru îmbunătăţirea motoarelor cu combustie internă.

Bosch

Tehnologie diesel inovatoare: un nivel fără precedent al emisiilor de oxizi de azot

Bosch a revoluţionat tehnologia motoarelor diesel: cu ajutorul noii tehnologii, inginerii Bosch au reuşit să reducă emisiile de NOx la o zecime din limita admisă de lege. În medie, autovehiculele de test echipate cu această tehnologie îmbunătăţită au emisii mai mici de 13 mg de NOx pe kilometru, mult sub limita de 120 mg prevăzută începând cu 2020. „Motoarele diesel au un viitor. Vor rămâne în continuare soluții viabile de propulsie pentru autovehicule”, a declarat CEO-ul Bosch. Mai multe informații despre aceste inovații tehnologice sunt disponibile aici.

Analiza anului 2017: venituri din vânzări şi profit record

Anul 2017 a fost unul extrem de bun pentru Bosch. Compania a generat vânzări de 78,1 miliarde de euro. Aceasta înseamnă o creştere de 6,8 procente (sau 8,4 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la aproximativ 1,2 miliarde de euro. Toate sectoarele de activitate au contribuit la aceste rezultate pozitive. EBIT (veniturile înainte de dobânzi şi taxe ) din operaţiuni a ajuns la 5,3 miliarde de euro în 2017, ceea ce reprezintă o creştere de aproape 17 procente faţă de 2016. „Sunt cele mai mari venituri din vânzări şi cel mai mare profit din istoria companiei noastre. Mai mult, EBIT din operaţiuni a crescut cu o rată mai mare decât veniturile din vânzări”, a declarat prof. Stefan Asenkerschbaumer, CFO și vicepreședintele consiliului de administrație Bosch. Marja EBIT a fost de 6,8 procente, cu 0,6 procente mai mare față de anul anterior. De asemenea, investiţiile pentru cercetare şi dezvoltate au rămas la un nivel ridicat. Anul trecut, acestea au însumat 7,3 miliarde de euro. Adică peste 9 procente din vânzări.

Disciplina supremă în IoT: ecosisteme integrate

Nicio altă companie nu oferă atât de multe soluţii de conectivitate ca Bosch: dincolo de mobilitatea inteligentă, acestea includ domenii precum producţia conectată (Industria 4.0), oraşul inteligent şi, nu în cele din urmă, casa inteligentă. Până în prezent, Bosch a transpus în realitate nu mai puţin de 170 de proiecte IoT, concentrându-se asupra provocărilor fundamentale cum sunt creşterea populaţiei, urbanizarea şi schimbările climatice. În 2017, compania a vândut aproximativ 38 de milioane de produse inteligente, cu circa 40 de procente mai mult decât în 2016. În prezent, Bosch dispune de peste 25.000 de ingineri de software, din care 4.000 sunt implicaţi în dezvoltarea de soluţii pentru internetul lucrurilor (IoT). În viitor, compania vede tot mai multe oportunități rezultate din digitalizarea unor ecosisteme întregi. Home Connect, cel mai mare ecosistem IoT pentru aparate electrocasnice, a fost adoptat deja de 28 de parteneri industriali. Aplicaţia Home Connect poate fi utilizată pentru a controla toate aparatele electrocasnice, de la filtrele de cafea până la maşinile de spălat.

Bosch a identificat un potenţial major în ecosistemele integrate care conectează diferite domenii de activitate, cum este „Logistics 4.0”. Astfel de ecosisteme reunesc soluţii pentru procesele de producţie, construcţii, securitate şi mobilitate, toate domeniile în care Bosch joacă un rol activ. Aşa cum a declarat Volkmar Denner: „Ecosistemele integrate reprezintă disciplina IoT supremă. Nicio altă companie nu este mai bine pregătită pentru realizarea acestora decât Bosch. Avantajul competitiv al diversificării propuse de noi nu a fost niciodată mai mare.”

Bosch

Electromobilitate: concurând pentru poziţia de lider de piaţă

Bosch depune eforturi permanente pentru a îmbunătăţi electromobilitatea. În 2017, compania a obţinut 20 de contracte pentru producerea de sisteme de propulsie electrice, cu o valoare totală de 4 miliarde de euro. Bosch se aşteaptă ca piaţa globală a autovehiculelor electrice să explodeze din 2020 şi doreşte să fie unul dintre actorii principali în acest domeniu. Acest lucru se întâmplă deja în China, unde Bosch colaborează cu startup-ul american Nikola Motor Company şi cu firma chineză Weichai Power, cel mai mare producător de motoare pentru autovehicule comerciale din lume, pentru a promova utilizarea celulelor de carburant pentru autovehiculele produse în serie. Pe lângă afacerea cu componente auto, Bosch vede un viitor promiţător şi pentru serviciile bazate pe internet, precum soluţia recent lansată system!e, pentru a îmbunătăţi viabilitatea electromobilităţii.

Conducerea autonomă: de la vânzarea de componente la soluţii de sistem

Bosch înregistrează, de asemenea, progrese semnificative în trecerea la conducerea autonomă. Începând din 2019, compania estimează venituri de 2 miliarde de euro din vânzarea de sisteme de asistenţă pentru şofer. Bosch se dezvoltă mai repede decât piaţa, unde se estimează o creştere de 20 procente anul acesta. De exemplu, este preconizată o creștere cu 40 procente a vânzărilor de senzori radar şi video. „Un grad mai mare de automatizare înseamnă tehnologie mai complexă. În viitor, clienţii noştri vor avea nevoie de soluţii complete, nu doar de componente separate. Acesta este un alt domeniu în care experienţa noastră constituie un avantaj”, a declarat Denner. Aproximativ 4.000 de ingineri lucrează pentru dezvoltarea soluţiilor de conducere autonomă în cadrul Bosch, cu 1.000 mai mult decât în urmă cu un an.

Conducere conectată: intrarea în domeniul ridesharing

Mobilitatea conectată este o altă piaţă pe care Bosch se aşteaptă să genereze venituri semnificative. Se estimează că valoarea acestei pieţe va ajunge la 140 de miliarde de euro la nivel mondial până în 2022. Până în 2025 vor fi peste 450 de milioane de autovehicule conectate pe drumurile din întreaga lume. Bosch a intrat în domeniul ridesharing prin achiziţionarea companiei americane Splitting Fares (SPLT). Bosch a adus laolaltă SPLT şi peste 20 de alţi furnizori de servicii de mobilitate în cadrul noii sale divizii Soluții de mobilitate conectată. Acestea includ serviciul COUP de e-scooter sharing, care îşi va extinde în curând activitatea în Madrid, Spania.

Rezultatele anului 2017 pe sectoare de activitate

Toate sectoarele de activitate au raportat creşterea veniturilor din vânzări în 2017: Soluţii de mobilitate a raportat venituri din vânzări mai mari cu 7,8 procente (9,4 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la 47,4 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creştere de trei ori mai mare decât cea a industriei auto la nivel mondial. Veniturile din vânzări includ, pentru ultima dată, contribuţiile diviziei Bosch de demaroare şi generatoare, care a fost vândută la finalul anului 2017. Marja de profit operațional a fost de 7,3 procente, cu 1 procent mai mare decât cea înregistrată anul anterior. În sectorul Bunuri de larg consum, veniturile din vânzări au însumat 18,4 miliarde de euro. Aceasta reprezintă o creştere de 4,5 procente, sau 6,7 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Marja de profit operațional a fost de 8,1 procente. Sectorul Tehnologie industrială a înregistrat venituri din vânzări mai mari cu 7,8 procente, de 6,8 miliarde de euro, sau cu 9,2 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Marja de profit operațional a fost de 3,3 procente, cu 2,1 procente mai mare față de anul precedent. În sectorul Tehnologie pentru construcţii şi energie au fost înregistrate vânzări de 5,4 miliarde de euro, echivalentul unei creșteri 4,1 procente, sau 5,8 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Marja de profit operațional a fost de 4,4 procente.

Rezultatele anului 2017 pe regiuni

Grupul Bosch a generat venituri din vânzări de 40,8 miliarde de euro în Europa în 2017. Aceasta reprezintă o creştere de 5,6 procente, sau 6,6 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar. Compania a beneficiat de pe urma revenirii pieţelor importante din vestul Europei şi a dezvoltării economice din Germania. Și veniturile din vânzări obținute în ţările est-europene precum Rusia, România şi Turcia au crescut semnificativ. O creştere puternică a fost raportată, de asemenea, în zona Asia Pacific, inclusiv în Africa. Veniturile din vânzări au crescut cu 13,5 procente (16,5 procente ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la 23,6 miliarde de euro. După ajustările în funcție de cursul de schimb valutar, veniturile din vânzări realizate de grup în America de Nord au rămas la nivelul anului anterior. Datorită rezultatelor scăzute din sectorul auto şi efectului negativ al cursului de schimb valutar, veniturile din vânzări au scăzut cu 2 procente, până la 12,1 miliarde de euro. În schimb, în America de Sud veniturile din vânzări au crescut substanţial, cu 16,4 procente (13,2 procente după ajustările în funcție de cursul de schimb valutar), ajungând la 1,6 miliarde de euro.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 461 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 17.172 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 1.550 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 449.798 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video