Saint-Gobain România și ENGIE Romania au încheiat un parteneriat

28 vizualizari
Saint-Gobain România și ENGIE Romania
Distribuie pe

Saint-Gobain România și ENGIE Romania anunță încheierea unui parteneriat pentru construirea celui mai mare parc fotovoltaic din România, amplasat pe terenul fabricii de sticlă a companiei. Rezultatul acestui parteneriat va fi un sistem de panouri fotovoltaice, cu o capacitate instalată de 8,6 MWp, pentru producerea de energie regenerabilă ce deservește situl industrial de la Călărași. Energia produsă va fi folosită 100% pentru autoconsum.  

ENGIE Romania va contribui la eforturile de decarbonizare ale Saint-Gobain România, prin dezvoltarea acestui parc fotovoltaic și prin furnizarea de energie verde. În acest fel, Saint-Gobain își consolidează poziția de lider mondial, orientat către inovație pe piața construcțiilor, contribuind la reducerea emisiilor de CO2 nu doar prin soluțiile oferite pentru clădiri eficiente energetic, ci și prin reducerea emisiilor în procesele sale de fabricație. Panourile fotovoltaice montate la sol vor asigura aproximativ 20% din necesarul de energie electrică al fabricii de sticlă de la Călărași, fiind evitate peste 2.400 tone CO2 pe an. Cantitatea de energie verde produsă este estimată la peste 14.000 MWh/an. 

Într-un context dinamic și volatil al pieței de energie, producția de energie electrică din surse regenerabile pe situl de la Călărași este o soluție sustenabilă care oferă predictibilitate asupra costurilor și, în același timp, o reducere semnificativă a amprentei de carbon. 

„Parteneriatul cu Saint-Gobain reprezintă încă un pas spre consolidarea expertizei noastre în oferirea de soluții energetice verzi, personalizate pentru nevoile clienților noștri. Suntem foarte mândri că am fost aleși de Saint-Gobain – un jucător industrial emblematic, determinat să reducă emisiile de CO2 – să facem parte din călătoria lor spre un viitor mai verde", a declarat Eric Stab, Președinte Director General ENGIE Romania.

„Pentru Saint-Gobain, sustenabilitatea reprezintă una dintre prioritățile noastre, iar această investiție este un pas firesc în atingerea obiectivelor de mediu în România, contribuind substanțial la reducerea amprentei de carbon, în linie cu planul strategic Grow & Impact, care subliniază angajamentul nostru ferm de a proteja resursele existente și de a atinge neutralitatea carbonului până în 2050. Sperăm ca această inițiativă să fie un exemplu de urmat pentru întreaga industrie care face deja eforturi în direcția practicilor prietenoase cu mediul și suntem siguri că, astfel, reușim să consolidăm în continuare, prin acțiuni concrete, scopul nostru, și anume de a face lumea în care locuim un loc mai sustenabil”, a spus Ovidiu Păscuțiu, CEO Saint-Gobain România.

La nivel mondial, Grupul Saint-Gobain s-a angajat să reducă emisiile de carbon cu 33% până în 2030 față de 2017, fiind deja implementate numeroase programe și măsuri pentru a susține acest obiectiv, precum determinarea unui preț intern al carbonului atât pentru investiții, cât și pentru proiectele de cercetare și dezvoltare. Acest demers a fost aplicat pentru a ghida toate deciziile operaționale în vederea generării unui conținut redus de carbon și pentru a atinge scopul Grupului – „Making the World a Better Home”.

Lider al soluțiilor de energie cu emisii reduse de CO2, ENGIE acționează pentru accelerarea tranziției către o economie cu impact neutru asupra mediului înconjurător. Compania pune la dispoziția clienților soluții personalizate de energie verde, având obiectivul de a elimina echivalentul a 45Mt CO2 în fiecare an și de a atinge neutralitatea din punctul de vedere al emisiilor de carbon până în 2045.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 6.710 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 12.606 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 200 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video