Studiu Reveal Marketing Research și România Eficientă

6 vizualizari
creșterea eficienței energetice a clădirilor
Distribuie pe

Creșterea fără precedent a prețurilor energiei electrice din ultima perioadă a adus în discuție necesitatea abordării unor soluții pe termen lung prin care să fie eficientizat consumul. Reveal Marketing Research a realizat pentru România Eficientă un studiu reprezentativ la nivel național în rândul locuitorilor din mediul urban, pentru a afla cum se raportează aceștia la creșterile prețurilor la energie și ce soluții văd ca fiind cele mai eficiente în reducerea consumului.

Peste opt din zece respondenți consideră că îmbunătățirea performanței energetice a clădirilor este o inițiativă foarte importantă, care ajută pe termen lung la reducerea resurselor de energie utilizate. Spitalele (88%) și școlile (86%) sunt considerate principalele clădiri publice care trebuie să fie eficientizate energetic. De asemenea, pentru 67% dintre români, reducerea costurilor cu energia este cel mai popular avantaj al locuirii într-o casă eficientă energetic. 

Costul energiei este un determinant puternic pentru eficientizarea consumului:
•    92% dintre românii din mediul urban consideră prețul energiei electrice un aspect de care sunt preocupați în mare măsură. 
Principalul motiv pentru economisirea de energie electrică este reducerea costurilor (66%). Acesta este considerat a fi și cel mai mare avantaj pentru măsurile de eficiență energetică (67%). 
Combaterea risipei de energie are un impact atât la nivel individual, cât și asupra mediului înconjurător: 
•    81% dintre respondenți sunt de acord că risipa de energie contribuie la accelerarea schimbărilor climatice, iar 71% sunt preocupați în mare măsură de impactul consumului de energie asupra mediului.
În ceea ce privește aspectele vieții care sunt influențate de eficiența energetică, costurile cu utilitățile ocupă prima poziție (22%), urmate de confortul personal al indivizilor (19%) și de sănătatea personală (18%).
Mai multe detalii aflați din raportul de cercetare pe care îl puteți consulta AICI.

Metodologie
Studiul Reveal Marketing Research s-a desfăşurat online la comanda programului România Eficientă în perioada 07-10.06.2022 pe un eşantion reprezentantiv pentru universul persoanelor cu vârsta 18+, din mediul urban, utilizatori de internet. Mărimea eșantionului a fost de 806 respondenți, iar eroarea maximă de eșantionare este +/-3.5% la un nivel de încredere de 95%.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 420 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 25.410.511 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 2.240 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video