De unde aleg clientii finali sa cumpere pavajul?

69 vizualizari
Sebastian Bobu
Distribuie pe

Proiectele private reprezinta un procent tot mai mare din piata locala de pavaj, in contextul scaderii investitiilor publice. Astfel, potrivit Symmetrica, liderul pieţei locale de pavele şi borduri vibropresate şi cel mai mare producator autohton, cea mai mare parte a persoanelor fizice care aleg sa isi monteze pavele in gradinile proprii aleg sa faca achizitia din magazine de bricolaj, intelegand principalele avantaje pe care le ofera acest lucru.

“Canalele prin care produsele noastre ajung la clientii finali, persoane fizice, sunt diverse. insa, 40% dintre acestia aleg sa caute solutiile de care au nevoie in magazinele Do-It-Yourself. Motivele sunt ca aici gasesc nu doar consilierea de care au nevoie, ci si o gama larga de alte produse conexe”, a afirmat Sebastian Bobu, Directorul Executiv al Symmetrica.

De asemenea, printre alte avantaje pe care clientii le au achizitionand din magazine de tip DIY sunt discount-urile pe care le pot primi la comenzi mai mari, serviciile de transport, cat si accesibilitatea, locatii de acest tip fiind prezente in toate regiunile tarii.
Mai mult de atat, chiar daca proiectul nu este unul foarte vast si cantitatea de produse achizitionate nu este mare, in magazinele de bricolaj clientii au acces la preturi rezonabile.

Reprezentantul companiei a mai subliniat, de asemenea, ca, 30% dintre clientii privati opteaza pentru achizitia din showroom-urile companiei, in timp ce restul, de 30%, merg catre depozite si magazine de materiale de constructii specializate.

“In ceea ce priveste clientii care aleg sa vina in showroom-uri, de cele mai multe ori acestia doresc fie sa aiba acces la o gama mai variata de produse, fie sa beneficieze de consultanta specializata, in functie de proiectul pe care il au”, a mai adaugat Sebastian Bobu.
Raportat la intregul business Symmetrica, ce a atins 20 de milioane de euro in 2016, vanzarile se impart astfel: 30% merg catre persoanele fizice, in timp ce firmele de constructii si antreprenorii reprezinta cca. 40%. La acestia se adauga autoritatile publice, cu 20% din vanzari, si alte categorii de clienti cu 10%.

“Proiectele private si rezidentiale sunt in crestere si, in acest fel, acopera cea mai mare parte din volumul si valoarea scaderii inregistrate pe segmentul de infrastructura. Pe segmentul rezidential putem chiar remarca deja o crestere in ceea ce priveste cererea de produse din gama premium, volumele livrate catre ansamblurile rezidentiale si proiectele persoanelor fizice crescand substantial”, a incheiat Sebastian Bobu.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Opinii

Licitatii

Reea Agency

Video