Aerteknika

ABB si orasul Davos deschid calea spre mobilitate durabila prin inovatie in domeniul vehiculelor electrice

incarcare_masini_electrice
vizualizari

În Davos, orașul gazdă al reuniunii anuale a Forumului Economic Mondial (WEF), încărcarea rapidă a vehiculelor electrice devine parte integrantă a ecosistemului de transport

Pentru Forumului Economic Mondial din acest an (23-26 ianuarie 2018), orașul Davos și ABB s-au alăturat printr-un parteneriat pe termen lung în vederea a furnizării infrastructurii în domeniul încărcării vehiculelor electrice pentru transportul public și pentru cel privat.

Locuitorii orașului Davos și oaspeții WEF pot deja experimenta călătoria cu autobuzul de pionierat TOSA. TOSA, un autobuz dezvoltat de ABB și premiat în Elveția, este deja utilizat în Geneva și va fi implementat în curând și în orașul francez Nantes. Acesta își poate reîncărca bateria în doar 20 de secunde, timp în care călătorii urcă și coboară. În Davos acesta va funcționa pe o linie aglomerată, linia 1, care circulă de la centrul turistic până la spital. Este pentru prima dată când tehnologia TOSA este utilizată într-o regiune alpină. Ideea este aceea de a utiliza sistemul în condiții extreme de iarnă; ABB și partenerii săi de proiect se așteaptă să obțină date valoroase prin intermediul acestui proiect pilot.

Mai mult decât atât, automobilele electrice care transportă participanții în Davos își vor putea reîncărca bateriile la opt stații ABB cu încărcare rapidă nou instalate.

autobuz-electric

Autobuzul electric TOSA împreună cu stațiile de încărcare oferă o demonstrație puternică și realistă a tehnologiilor de transport durabile, de ultimă generație, care înregistrează o creștere sporită în întreaga lume, prin faptul că mobilitatea electrică devine forța motrice pentru implementarea eficienței energetice, cu impact redus asupra mediului la autoturisme, autobuze, trenuri, nave și telecabine.

"Trecerea la vehiculele electrice nu mai este o problemă de ordinul lui “dacă”, ci mai degrabă de “când și cât de repede", a declarat directorul ABB Ulrich Spiesshofer. "Vehiculele electrice devin din ce în ce mai atractive pentru utilizatori. Pe lângă faptul că sunt responsabile din punct de vedere ecologic, ele devin mai puțin costisitoare la cumpărare și întreținere. "

ABB este liderul de tehnologie globală în domeniul produselor și sistemelor de încărcare rapidă care transformă transportul într-un mod sustenabil la nivel global. Transportul sustenabil joacă un rol crucial în lupta împotriva schimbărilor climatice, deoarece mobilitatea electrică începe să înlocuiască vehiculele alimentate cu combustibili fosili care elimină gaze cu efect de seră care contribuie la încălzirea globală.

Încărcarea rapidă la reuniunea Forumului Economic Mondial

ABB este deja liderul mondial în domeniul încărcării rapide a autoturismelor electrice, cu peste 6.000 de stații de încărcare instalate în peste 50 de țări. La Davos liderii mondiali vor avea ocazia să vadă cele opt stații de încărcare ABB Terra 53 deja instalate și în acțiune. ABB Terra 53 este cea mai bine vândută stație de încărcare de 50 kW CC din Europa și America de Nord, realizată în conformitate cu standardele de încărcare CCS, CHAdeMO și simultan de 43 kW AC.

Pentru transportul public, autobuzul electric TOSA de la Davos reprezintă vârful inovației în domeniul transporturilor durabile. Într-adevăr, TOSA a primit prestigiosul premiu Watt d'Or 2018 la categoria mobilității eficiente din punct de vedere energetic, din partea Biroului Federal de Energie al Elveției. Tehnologia TOSA a fost dezvoltată în Elveția de către ABB în parteneriat cu Transport Publics Genevois (TPG), Oficiul pentru Promovarea Industriilor și a Tehnologiilor (OPI), Services Industriels de Genève (SIG) și producătorul de autobuze Carrosserie HESS.
Tosa
Aceeași tehnologie TOSA utilizată la Davos a alimentat autobuzele de pe linia de autobuz 23 din Geneva spre aeroport. Acestea folosesc contacte la partea superioară care se conectează la anumite opriri prestabilite de-a lungul traseelor lor pentru a-și reîncărca bateriile în doar 20 de secunde, timp în care pasagerii urcă și coboară. Sistemul ecologic din Geneva ar putea reduce în cele din urmă emisiile de dioxid de carbon cu 1.000 de tone anual.

Dar soluțiile sustenabile de transport ale ABB nu se limitează la mașini convenționale și la autobuze.

ABB este furnizor pentru sectorului feroviar, asigurând tehnologii inovatoare și eficiente din punct de vedere energetic, cum ar fi transformatorul de tracțiune și convertizor realizat în principal în Elveția. Un exemplu sunt căile ferate Rhaetian care realizează transferul între Landquart și Davos.

În lumea curselor, prin parteneriatul său recent anunțat cu, organizația de curse pentru mașini electrice Formula E, ABB va contribui la îmbunătățirea designului și funcționalității vehiculelor electrice și a infrastructurii, precum și a platformelor digitale asociate.

ABB oferă, de asemenea, soluții de mobilitate electrică pentru cisterne maritime, vagoane de marfă și nave de pasageri. Acolo, sistemele de propulsie Azipod de la ABB furnizează energie vaselor de propulsie cu manevrabilitate electrică, cu randament ridicat, care fac navele mult mai manevrabile si pot reduce nevoia de combustibili fosili de la bord cu 40% sau mai mult.

Aplicațiile ABB în domeniul mobilității electrice se extind până la noi înălțimi, pentru telecabine. Motoarele ABB propulsează cea mai abruptă cale de cablu funicular din lume, care a fost deschisă în satul alpin elvețian de la Stoos în decembrie 2017. Motoarele ABB, care oferă o putere totală de 2,3 megawați, permit căii ferate cu cablu să transporte până la 1500 persoane pe oră în fiecare direcție pe o rută de 1,7 kilometri. ABB a furnizat, de asemenea, motoare de ultimă generație și sisteme de acționare pentru un sistem de gondolă nou deschis, care transportă 580 pasageri pe oră la Zugspitze - cel mai înalt vârf din Germania.

www.abb.com

Opinii

„Există viitor pentru motoarele diesel. Vrem să punem punct, odată pentru totdeauna, dezbaterii privind declinul tehnologiei diesel.”

Dr. Volkmar Denner, CEO Bosch

Dr. Jochen Köckler

Tehnologia nu înseamnă a concura cu oamenii; este vorba de a ajuta oamenii. Noi suntem cei care luăm deciziile și stabilim cursul.

Dr. Jochen Köckler, Președintele consiliului de administrație al Deutsche Messe

Îi răsplătim pe cei care aleg să conducă eco și folosesc mașini electrice, punându-le la dispoziție autonomie în deplasare: printr-o infrastructură acoperitoare și prin asigurarea gratuității deplasării, suportând costurile alimentării.

Valer Hancaș, Director Comunicare & Corporate Affairs Kaufland România

Ne aşteptăm ca segmentul coboţilor să continue a fi în următorii ani unul dintre principalii vectori de dezvoltare a pieţei de soluţii de automatizare.
Jürgen von Hollen, Preşedinte, Universal Robots

Se estimează că energia solară va oferi cu 40.000 mai multe locuri de muncă în Europa până în 2019 dacă barierele comerciale sunt eliminate.

James Watson, CEO SolarPower Europe

O abordare a Inteligenței Artificiale de succes nu se referă doar la tehnologie, ci mai ales la oameni inteligenți. Organizaţiile ar trebui să aibă ca prioritate atragerea şi cultivarea de talente.
Carmen Adamescu, Partener EY România
Karmenu Vella
După unele estimări, 23.000 de decese au loc anual în România din cauza poluării aerului cu anumite particule. Este important să lucrăm pentru a combate această problemă.
Comisarul european pentru mediu, afaceri maritime şi pescuit, Karmenu Vella

Top Categorii

Apa
Campanii
Climatizare
Electrice
Energie regenerabila
Evenimente
Termice
Tehnologie
Pompe
Sanitare