KUMA: Romanii adopta treptat baile moderne. Nordicii au deja propriile SPA-uri

114 vizualizari
kuma baie
Distribuie pe
Danezii, norvegienii si suedezii dicteaza noile trenduri in amenajarea locuintei

Cand vine vorba despre amenajarea bailor si a bucatariilor, romanii fac o trecere usoara catre bai moderne, cu finisaje, mobilier si obiecte sanitare moderne. Suedezii, norvegienii si danezii insa au deja propriile SPA-uri in locuinte si dicteaza noile trenduri in amenajare.

Romanii renunta incet la lavoarele albe din baile si bucatariile lor si fac treptat o trecere spre culori precum bejul sau maroul, incercand sa prinda din urma tendintele europene in materie de amenajare. Si in ceea ce priveste texturile obiectelor sanitare se poate observa o schimbare timida a preferintelor in ultima perioada”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline. Aceasta a subliniat ca procentul romanilor care doresc o schimbare radicala in locuinta si opteaza pentru designuri si texturi inedite este mic, insa se observa treptat un interes crescut in aceasta directie.

Clientii romani au inceput sa consulte reviste de design interior si viziteaza magazine si targuri de profil, majoritatea ocupandu-se personal de amenajarea locuintei. In acelasi timp, ideea de unicat castiga tot mai mult teren, cumparatorii fiind atrasi de conceptele facute la comanda”, a mai adaugat Olesen.
Potrivit estimarilor sale, in acest moment nordicii au un cuvant greu de spus in amenajarea locuintei, iar romanii incearca sa recupereze din diferente adoptand stilurile propuse de designerii straini.
Astfel, chiar daca in acest moment majoritatea romanilor au inca lavoare albe din materiale traditionale, tendinta actuala indica o adoptare a culorilor inedite. Potrivit reprezentantilor Kuma, in urmatorii ani si baile romanilor vor fi dotate dupa modelul nordicilor, cu obiecte sanitare in nuante de negru sau gri si chiar din materiale precum quartzul, granitul sau sticla.

Treptat si decalajul in ceea ce priveste inlocuirea lavoarelor se va recupera, chiar daca in acest moment nordicii fac astfel de lucrari de renovare o data la 5 ani, iar romanii opteaza pentru o astfel de schimbare o data la 30 de ani.

O alta diferenta dintre romani si nordici este preferinta pentru dimensiunea lavoarului. La noi inca se doresc boluri rotunde, generoase, adanci. In nord insa clientii prefera designul de bol de dimensiuni reduse, rectangular, ajungand la o adancime de minim 1,5 cm. Cu toate acestea observam ca romanii sunt dornici sa adopte tendintele internationale de design si credem ca vor face si ei trecerea catre minimalism”, a mai spus reprezentantul Kuma Romania. Aceasta a mai adaugat ca in Romania baia are inca doar un rol functional, in timp ce peste hotare aceasta a devenit un adevarat SPA.

RomaniaTarile Nordice (Danemarca, Suedia, Norvegia)
Lavoare albe sau in culori deschise precum bej sau maroLavoare in culori tari, inchise precum negru sau gri
Texturi clasice pentru obiectele sanitare din baieTexturi ineditie pentru obiectele sanitare din baie. Se opteaza pentru granit, quartz, sticla sau mozaic
Baile au ramas traditionale, clasiceBaile sunt adevarate SPA-uri ce asigura un confort sporit
Finisajele sunt lucioaseS-a renuntat la finisajele lucioase si s-a trecut la cele semi-gloss
Bolurile de lavoare sunt rotunde, generoase, foarte adanciBolurile de lavoar sunt rectangulare, minimaliste, ajungand la o adancime minima de 1,5 cm
Se doreste armonizarea culorii si texturii cazii cu lavoarulLavoarul este piesa de rezistenta a baii si are forme, culori, texturi inedite
Potrivit Kuma, principala problema ce sta in calea transformarii bailor romanilor in SPA-uri este dimensiunea mica a acestor incaperi. Cu toate acestea, in acest moment pe piata sunt disponibile concepte ce pot imbina armonios functionalul cu esteticul.

Cand vine vorba de renovarea bucatariei, diferentele dintre romani si nordici nu mai sunt foarte mari. Clientii din ambele tari sunt dispusi sa aloce acestei zone cea mai mare parte a bugetului destinat amenajarii casei, deoarece bucataria reprezinta locul unde se intalneste intreaga familie.
Tendintele sunt pentru un mobilier de bucatarie modern, cu linii minimaliste. De asemenea, romanii prefera modelele moderne, cu manere ascunse, din paleta de culori alb si crem. Un alt trend in amenajarea bucatariei este aspectul clasic – provensal caracterizat de acel aer vintage oferit de combinatia dintre lemnul de mesteacan si cel de stejar“, a subliniat Camelia Olesen.

Ce isi doresc hotelierii romani
Cand vine vorba de amenajarea bailor din hotelurile locale, specialistii Kuma afirma ca bugetele alocate pentru aceasta zona sunt mult mai mici comparativ cu statele din nordul Europei.
In Romania, comparativ cu tarile nordice, se aloca bugete foarte mari pentru receptie si fatada, iar pana la bai bugetul devine tot mai mic”, afirma Camelia Olesen. Aceasta a continuat spunand ca situatia ar trebui sa fie diferita, iar amenajarea bailor sa fie una dintre cele mai importante activitati la renovarea sau construirea unui hotel. Cu toate acestea, desi bugetele alocate sunt mici, dezvoltatorii opteaza tot mai des pentru modele exclusiviste.
In acest moment, 65% din vanzarile companiei daneze pe piata autohtona se indreapta catre proiecte rezidentiale, hoteliere, sedii de birouri, spatii comerciale si de utilitate publica (stadioane, aeroporturi etc), in timp ce restul de 35% sunt directionate catre clientii finali.

Danezii de la Kuma isi intensifica exporturile din Romania
Kuma Romania, unul dintre principalii producatori locali de lavoare, blaturi si mobilier pentru bai si bucatarii sub brandurile Kuma si Nordline, preconizeaza in acest an o crestere a cifrei de afaceri cu aproximativ 10 procente, pana la 3 milioane de euro, si anunta lansarea exporturilor pe noi piete.
Pentru 2012 estimam o majorare usoara a business-ului, cu circa 10%, pana la 3 milioane de euro, comparativ cu anul precedent, cand am atins o cifra de afaceri de 2,7 milioane de euro. Previziunile optimiste sunt sustinute de interesul tot mai mare pe care romanii il arata fata de conceptele inedite pentru baie si bucatarie”, a declarat Camelia Olesen, Director Executiv Kuma Romania.
Aceasta a mai adaugat ca un impact pozitiv in business-ul Kuma Romania il va avea si lansarea exporturilor catre noi piete precum Olanda, Franta, Ungaria si Bulgaria. Potrivit afirmatiilor sale, in primii doi ani de prezenta pe piata locala compania exporta intreaga productie catre dealerii scandinavi, pentru ca din anul 2000 sa se concentreze si pe cresterea pietei locale.
In ceea ce priveste vanzarile companiei pe piata autohtona, reprezentantul companiei a declarat ca 65% se indreapta catre proiecte rezidentiale, hoteliere, sedii de birouri, spatii comerciale si de utilitate publica (stadioane, aeroporturi, etc), in timp ce restul de 35% sunt directionate catre clientii finali. Acestia sunt persoane cu venituri medii si peste medie, care inteleg necesitatea de a avea o baie moderna, cu un design inedit. Conform reprezentantului companiei, planurile pentru acest an includ si investitii in dezvoltarea de produse cu design nou, cu materiale si tehnologii noi, dar si in dezvoltarea personala a celor 65 de angajati.

Produsele Kuma pot fi gasite in showroom-uri specializate pe bai precum Delta Design, Romstal, Piastrelle, Pazo Group, Ambient si alte magazine exclusiviste specializate pe produse pentru bai si bucatarii. Mai multe detalii puteti gasi pe www.kumaromania.ro


Despre Kuma Romania
Kuma Romania este o companie romano-daneza lansata pe piata locala in 1998. Aceasta a inaugurat prima linie de productie la Campina in 1998, pentru ca in 2006 sa se mute in Banesti odata cu finalizarea primei investitii de tip greenfield in valoare de peste 2 milioane de euro. La intrarea pe piata locala, cifra de afaceri a firmei Kuma Romania era de 50.000 de dolari, ajungand in 2011 la 2,8 milioane de euro (3,8 milioane de dolari). Printre principalele proiecte in cadrul carora Kuma s-a implicat se numara lanturi hoteliere de 4 si 5 stele (Continental, Ibis, Ramada, Golden Tulip), mall-uri (Baneasa Shopping Center, Sun Plaza, complexe rezidentiale si de birouri (Willbroke, Glass House, Uppground Town), stadioane (CFR Cluj, Arena Nationala), terminalul nou din cadrul Aeroportului Otopeni etc.

 

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 0 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 33.000 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 900 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video