"TESY isi continua expansiunea geografica" - Interviu cu Emanuil Totev, director de Marketing, Vanzari si Logistica al TESY

299 vizualizari
Emanuil Totev
Distribuie pe

tesy

Emanuil Totev este directorul Marketing, Vânzări și Logistică la TESY. Are masterat în administrarea afacerilor de la Universitatea din Sheffield iar experiența anterioară a căpătat-o la companii precum KPMG Bulgaria, unde a deținut postul de director Fuziuni și achiziții, precum la programul PHARE de restructurare și privatizare ca și coordonator de proiecte.

Iată ce a declarat dumnealui într-un interviu acordat pentru Profit.bg:

Domnule Totev, care este bilanțul anului 2017 pentru TESY?

Anul 2017 a fost cu siguranță unul din mai mulți ani consecutivi reușiți pentru TESY. Dacă ar fi să vorbim în cifre, pe de o parte, am realizat o dublare a veniturilor provenite din vânzări în raport cu cele din 2014, ceea ce ne dă încrederea că putem realiza aceeași creștere până în 2020 în raport cu 2017.
Pe de altă parte, am produs peste 700 de mii de boilere electrice, peste 25 000 de boilere cu încălzire indirectă și peste 100.000 de panouri de încălzire prin convecție. Acestea pun TESY pe locurile fruntașe printre producătorii din Europa la principalele noastre categorii de produse.
Anul trecut familia de produse TESY Cloud s-a îmbogățit cu lansarea pe piață a boilerului electric inteligent modEco Cloud, mai întâi în Bulgaria, iar ulterior pe restul celor 50 de piețe pe care operăm.
Nu e cazul să intrăm în detalii dar e important să menționăm extinderea în continuare a prezenței noastre geografice. Aici este imposibil să nu relevăm și două curiozități legate de schimbarea tendinței fluxului de mărfuri din China și Turcia – țări în care am exportat cantități importante de panouri de încălzire prin convecție și calorifere cu ulei.
Fără îndoială succesul nostru este complet palpabil având și recunoașterea celorlalți. În această ordine de idei, suntem deosebit de mândri cu două premii, anume Truse Leader de la ICAP Bulgaria pentru anul financiar 2016, precum și locul întâi în clasamentul din categoria “Calitatea produselor” realizat de revista de prestigiu Forbes.
Onoarea de a fi premiați cu astfel de distincții este enormă deoarece ne dăm seama că s-au meritat eforturile pe parcursul anilor și că acestea au fost apreciate corespunzător.

Care au fost principalele provocări pe care le-ați înfruntat? Le-ați făcut față?

Provocarea primordială pentru o companie ca a noastră, ce are în spate o istorie de aproape 25 de ani, dar își dezvoltă în continuare afacerile extrem de dinamic, mai ales pe piețele din afara țării, constă în a reuși să mențină o rată durabilă de creștere.
De aceea este necesară o concentrare nu doar pe dezvoltarea afacerii, dar și pe regândirea modelului de afaceri, căutarea eficienței în procesele afacerilor de bază, investiții anuale în tehnologii noi, precum și dezvoltare organizațională.
În această ordine de idei, provocările au fost și sunt în continuare legate de efortul echipei noastre manageriale de a găsi un echilibru între căutarea de noi oportunități de dezvoltare a afacerii și totodată acordarea atenției corespunzătoare aspectelor pe care deja le-am menționat.
În ce privește realitatea comerțului, o provocare importantă a fost și campania noastră de mărire a prețurilor la care ne vindem produsele, în majoritatea cazurilor fiind noi cei care au făcut primul pas, chiar și pe piețe unde nu suntem noi compania care definește prețurile.
Această mărire n-a fost, desigur, lipsită de scop. Aceasta a fost impusă de câțiva factori și anume tendința durabilă de creștere a prețurilor materiilor prime și a materialelor esențiale pentru producția noastră; intrarea în vigoare a unor noi regulamente europene, mai restrictive, cu privire la boilerele electrice, începând cu 26.09.2017; noul regulament privind eficiența energetică a panourilor de încălzire prin convecție în vigoare de la începutul acestui an, adică în mijlocul sezonului de încălzire.
Nu în ultimul rând ca importanță, obiectivul nostru este îmbunătățirea producției pe mai departe, nu doar pentru a veni în întâmpinarea cerințelor regulamentare dar și pentru a putea oferi utilizatorilor finali mai multe beneficii.
De asemenea, a fost și este în continuare o provocare recrutarea de specialiști calificați pe care să-i putem integra ușor în cultura companiei noastre, nu doar în Bulgaria ci și în afară. Este vorba de specialiști în vânzări, relații cu clienții, logistică, managementul produselor și chiar la poziții din producție.
Dându-ne seama că e greu să facem singuri față tuturor acestor provocări, de mult timp am apreciat beneficiile colaborării cu parteneri externi, scopul nostru fiind să învățăm de la cei mai buni. Avem programe comune de schimb de bune practici din domeniul activităților de dezvoltare, producție și gestiune cu niște parteneri de afaceri care sunt lideri globali în industria noastră.
De asemenea, colaborăm cu Kaizen Institute din Portugalia în vederea îmbunătățirii proceselor de afaceri, cu axare pe producție, logistică și gestiunea lanțului de furnizare în general.

Cum se introduc inovații într-o țară mică și care este formula care stă în spatele succesului fiecărui brevet?

De fapt Bulgaria nu este o țară mică în Europa ca și număr al populației, ci mai degrabă este medie, chiar dacă economia ne este mai slabă în comparație cu alte țări europene cu o suprafață și populație asemănătoare. Gândirea și atitudinea noastră au depășit de mult limitele geografice a țării nu doar în ce privește vânzările dar și modul de lucru.
Pentru designul și dezvoltarea de produse noi colaborăm cu succes de ani de zile cu companii de top în domeniul lor. Anul trecut au manifestat interes de colaborare cu noi lideri mondiali din domeniul aparatelor termice, instrumentele profesionale și electrocasnicele din Germania, Suedia, Portugalia, Turcia și alte țări.
Indiferent că este o companie de familie, cu managementul și producția bazate în Bulgaria, TESY devine o companie din ce în ce mai internațională, care își extinde personalul de specialiști din domeniul vânzărilor, al dezvoltării produselor și al activităților de proiectare.
Realizările noastre cu privire la generarea de inovații și soluții brevetate, testate și cunoscute atât de către parteneri ai noștri cât și de către competitori, sunt legate de viziunea noastră de dezvoltare. Aceasta constă în a ridica nivelul în industrie în ce privește soluțiile inovatoare și calitatea produselor odată cu parteneriatele de colaborare cu mediul academic din Bulgaria și companii specializate, de exemplu în domeniul tehnologiei informației și cloud.
În orice caz, ca o companie orientată spre utilizatori, soluțiile tehnologice - unele fiind ulterior brevetate - le dezvoltăm în vederea de a face ceva mai mult pentru utilizatorul final. Să îl facem pe acesta să zâmbească nu doar atunci când vede pentru prima oară un produs al nostru dar și când îl folosește.

TESY participă în mod regulat la diferite expoziții mondiale. Reușiți să vă puneți la punct și oare poate fi pusă Bulgaria pe harta lumii în ce privește soluțiile tehnologice inovatoare?

Părerea mea este că Bulgaria e de ani de zile pe hartă ca o destinație atrăgătoare pentru trai și dezvoltarea afacerilor. Știm cu toții că țara noastră se află printre cele mai preferate zece destinații pentru externalizare din lume.
Aceasta se datorează câtorva factori: mediu benefic și condiții facilitate pentru începerea unei afaceri, cu un cadru fiscal atractiv; amplasare geografică potrivită între Europa și Asia și cadre foarte bine calificate la costuri de muncă încă relativ scăzute.
Așadar, nu este întâmplător că multe companii mondiale și-au bazat centrele de service, dezvoltare și producție în Bulgaria. Aici vorbim nu doar despre tehnologia informației dar și alte industrii înalt specializate, farmaceutice, componente pentru autoturisme, ingineria aviatică și industria ușoară.
Toate acestea contribuie la încetinirea ritmului de emigrare a angajaților cu înaltă calificare, printre care și ingineri. De asemenea, observăm recent și o inversare a tendinței. Există o întoarcere treptată a celor care și-au terminat studiile superioare în străinătate și au lucrat un pic acolo, precum și interes din partea unor ingineri și alți specialiști din țări membre ale Uniunii Europene și din afara acesteia.
Toate acestea precum și dezvoltarea la TESY a unui ambient ce stimulează spiritul întreprinzător și ideile din partea comercianților, a specialiștilor în marketing, a oamenilor implicați în mod direct în producție si a inginerilor care se ocupă de activitățile de dezvoltare, ne ajută să fim capabili să prezentăm anual produse noi, să fim printre primii în industria noastră care lansează soluții moderne ca și design și tehnologie și să ne îmbunătățim mereu produsele, atât constructiv cât și calitativ.

Cum vedeți dezvoltarea companiei în următorii 5 ani? Vom avea parte de noi brevete și produse?

Desigur vom avea parte, având în vedere cele spuse până acum. Este însă destul de greu să fiu mai concret în ce privește următorii 5 ani, ținând cont de dinamica mediului în care trăim. În urmă cu mai mulți ani sistemul era setat să gândim în “planuri cincinale”. Noi am hotărât să definim o strategie de dezvoltare pe  perioadă de trei ani, pe care o actualizăm anual.
Precum am menționat, în strategia noastră pentru 2020 ne-am propus să dublăm veniturile vânzărilor în raport cu cele realizate în 2017, crescând totodată și rentabilitatea. Aceasta se va realiza prin intrarea pe piața boilerelor electrice din Europa și pe alte continente, prin dezvoltarea unor noi categorii de produse, precum pompele de căldură pentru producție apă caldă, în care stă viitorul boilerului electric eficient energetic.
Ne vom baza, de asemenea, pe designul de generație viitoare la trei dintre categoriile noastre majore de produse, printre care boilerul electric, panoul de încălzire prin convecție și pompa de căldură pentru producție apă caldă cu montaj pe perete, domeniu în care lucrăm cu un studio renumit de design din Italia, cunoscut în industria auto.
Sunt în curs de desfășurare investiții în vederea extinderii capacităților de producție pentru boilere electrice și panouri de încălzire prin convecție și pentru a stăpâni producția de pompe de căldură pentru producerea de apă caldă. Ne gândim și la oportunități achiziție a unor companii care să ne asigure îmbogățirea portofoliului nostru cu produse și mărci comerciale afirmate pe piață precum și intrarea mai rapidă pe piețe cu importanță strategică pentru noi.

Care sunt cele trei principii pe care vă clădiți succesul afacerii?

În primul rând aș vrea să vă mulțumesc pentru întrebare. Cifra 3 coincide pe deplin cu valorile companiei noastre de care putem spune cu încredere că sunt principii de bază, ce unesc cultura și crezurile companiei.
Viziunea corporativă TESY se bazează pe înflăcărare, inovații și încredere. Suntem ferm convinși că acestea sunt cele care ne fac competitivi.

Înflăcărarea

Echipa noastră înflăcărată de specialiști își propune obiective ambițioase. Prin exemplificare personală creăm o cultură care îi inspiră pe oamenii să dea totul de la sine. Punem inima și mintea în ceea ce facem și avem parte de o schimbare dinamică.

Inovațiile

Oamenii de la TESY sunt deschiși la inovații, însetați de cunoștințe și inspirați a crea. Schimbăm status-quo-ul utilizând tehnologiile cele mai moderne pentru o funcționalitate superioară și un design impresionant.

Încrederea

Viziunea împărtășită de cinste și onestitate stă la baza parteneriatelor TESY pe termen lung. Din respect pentru persoană noi oferim produse fiabile și servicii de calitate. Suntem conduși de aptitudine pentru colaborare, loialitate și încredere.
Viziunea comună a deschiderii și integrității este în centrul parteneriatelor pe termen lung ale TESY. Datorită respectului față de oameni, oferim produse de încredere și servicii de calitate. Suntem conduși de disponibilitatea noastră pentru  cooperare, loialitate și încredere.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 0 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 176 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 0 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 176 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video