Marile corporatii se pregatesc pentru o noua piata energetica

50 vizualizari
Ernst & Young
Distribuie pe

Cele mai mari corporatii din lume se pregatesc pentru o noua piata energetica, cu costuri in crestere, riscuri de conformitate, si amenintari pentru securitatea surselor de energie. Liderii de business implementeaza deja in mod proactiv strategii care vizeaza cresterea eficientei energetice, dezvoltarea capacitatilor de auto-generare si utilizarea intensiva a surselor de energie regenerabila, conform studiului Global Annual Cleantech Insights and Trends dezvoltat de Ernst & Young in randurile a 100 de companii multinationale, cu venituri de peste 1 miliard de dolari.
38% din liderii acestor companii se asteapta la o crestere de cel putin 15% a costurilor energiei in urmatorii cinci ani. Jumatate din managerii intervievati inregistreaza cheltuieli cu energia in proportie de 5% din costurile operationale, sau chiar mai mult, in timp ce un grup important (22%) a declarat ca cel putin 20% din costurile operationale sunt legate de consumul de energie.
In termeni nominali, aceste procente s-au tradus in cheltuieli anuale de cel putin 50 milioane de dolari pentru 42% din liderii intervievati, si de peste 100 milioane de dolari pentru 27% dintre acestia. Directorul General este factorul final de decizie privind mixul de energie utilizat in peste o treime din marile companii, ceea ce ilustreaza importanta acestui aspect in prezent.

Cele mai importante elemente care intra in alcatuirea mixului energetic
Pretul energiei 77%
Fiabilitatea aprovizionarii cu energie 31%
Emisiile de carbon 23%
Respectarea reglementarilor 15%
Volatilitatea/predictibilitatea pretului energiei 10%

Topul obiectivelor eficientei energetice
Scaderea pretului energiei 92%
Reducerea amprentei de carbon 60%
Reducerea expunerii la fluctuatiile preturilor combustibililor fosili 59%
Reducerea expunerii la riscul disponibilitatii combustibililor fosili 37%

Energia regenerabila – un obiectiv important pe agenda companiilor
Studiul a analizat utilizarea energiei regenerabile din doua perspective: energia generata de capacitati detinute sau controlate de companii si energia achizitionata de la furnizori externi.
41% din respondenti au declarat ca genereaza energie regenerabila prin resurse detinute sau controlate de companie, dar aceasta a reprezentat o mica parte din energia totala generata de companie. Saulius Adomaitis, Partener si Lider al Departamentului de Asistenta in Afaceri al Ernst & Young Romania: „Politica de pret ramane un factor-cheie in decizia de abordare a energiei regenerabile. 43% din companii nu sunt dispuse sa plateasca un pret mai mare pentru regenerabile si pun accent pe dezvoltarea unor modele inovative de finantare a proiectelor energetice”.

Cu toate acestea, 67% si respectiv 59% dintre respondenti au declarat ca este foarte probabil ca nivelul energiei regenerabile generate si achizitionate sa creasca in urmatorii cinci ani, in timp ce 52% estimeaza o scadere a consumului de combustibil fosil in acelasi orizont de timp. Ambele perspective ilustreaza interesul in crestere al tuturor companiilor de a investi in surse regenerabile de energie.

Marile companii isi produc deja propria energie si implementeaza tehnologii pentru stimularea eficientei energetice
Companii multinationale cunoscute au dezvoltat deja initiative de generare a propriei energii, din mai multe motive, dintre care cele mai importante sunt reducerea volatilitatii preturilor energiei, cresterea securitatii aprovizionarii cu energie, scaderea costurilor, si indeplinirea obiectivelor privind emisiile de carbon. Desi auto-generarea implica bariere semnificative, precum perioada indelungata de recuperare a investitiei, gestionarea unor noi riscuri, si nivelul ridicat al investitiei initiale, 49% dintre companiile incluse in studiu genereaza in prezent energie din surse proprii.

Reducerea costurilor cu energia este principalul obiectiv de eficienta energetica al majoritatii companiilor (92%) incluse in studiu. 47% din respondenti au declarat ca gestionarea cererii de energie este unul din cele mai importante elemente ale strategiei de eficienta energetica, sugerand astfel intentia companiilor de a profita de solutiile tehnologiei smart grid. Cei mai multi dintre liderii chestionati anticipeaza o crestere a eficientei energetice in urmatorii cinci ani, peste 80% estimand ca vor realiza economii in consumul de energie.
Analizand mixul energetic general, Saulius Adomaitis comenteaza: „Doar acele companii care vor dezvolta o strategie energetica comprehensiva si diversificata vor putea obtine avantaje competitive in noua economie bazata pe eficienta utilizarii resurselor si pe emisii reduse de carbon”.


Despre Ernst & Young
Ernst & Young este una dintre cele mai mari firme de servicii profesionale la nivel global, cu 152.000 de angajati in 700 de birouri din 140 de tari si venituri de aproximativ 22,9 miliarde dolari in anul 2011. Reteaua noastra este cea mai integrata la nivel global, iar resursele din cadrul acesteia ne ajuta sa le acordam clientilor servicii prin care sa beneficieze de oportunitatile din intreaga lume. In Romania, Ernst & Young este unul dintre liderii de pe piata serviciilor profesionale inca de la infiintare, in anul 1992. Cei peste 500 angajati din Romania si Republica Moldova furnizeaza servicii integrate de audit, asistenta fiscala, asistenta in tranzactii si servicii de asistenta in afaceri catre companii multinationale si locale. Avem birouri in Bucuresti, Cluj-Napoca, Iasi, Timisoara si Chisinau. Pentru mai multe informatii, vizitati www.ey.com

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Plain text

  • No HTML tags allowed.
  • Lines and paragraphs break automatically.
  • Web page addresses and email addresses turn into links automatically.
Atentie! Nu introduceti date personale in comentarii.
CAPTCHA

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 8.800 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 108.776 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 6.666 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video