BOSCH: Conferinta anuala de presa din 2016

63 vizualizari
bosch
Distribuie pe

Dupa un an record, Bosch se situeaza in continuare pe o curba ascendenta
Serviciile completeaza din ce in ce mai mult gama de produse

• 2015: vanzari record de 70,6 miliarde de euro
• 2015: rezultatul operational a inregistrat o crestere de 24 de procente, ajungand la 4,6 miliarde de euro
• 2016: se asteapta o crestere a vanzarilor de 3 pana la 5 procente
• Baza extinderii sectorului de servicii este reprezentata de o gama larga de produse
• Industria conectata: economii de costuri si vanzari, fiecare in valoarede un miliard de euro
• Perspective de cariera pentru 14.000 de absolventi de studii superioare

Dupa un an record in 2015, Bosch doreste continuarea tendintelor de crestere in acest an. In ciuda unor perspective economice limitate si a incertitudinii geopolitice, furnizorul de tehnologie si servicii anticipeaza o crestere a vanzarilor sale cuprinsa intre 3 si 5 procente in 2016. Bosch doreste sa continue sa creasca mai rapid decat pietele-cheie ale companiei. Daca incetinirea primului trimestru continua in anumite regiuni si piete, cresterea vanzarilor se va situa la extremitatea inferioara a vanzarii prognozate. In mediul de piata cu o dinamica redusa din primul trimestru al anului 2016, Bosch a inregistrat o crestere de mai putin de 3 procente fata de anul trecut, sau de aproximativ 4 procente, dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb. Aceasta crestere a fost realizata in ciuda unei cresteri nominale foarte ridicate in primul trimestru al anului 2015. „Dorim sa evoluam nu numai prin produse inovatore ci si prin servicii inovatoare,” a afirmat Dr. Volkmar Denner, presedintele consiliului de administratie Bosch, la conferinta anuala de presa de la campusul de cercetare Bosch din Renningen. Acesta a continuat: „Utilizam din ce in ce mai mult servicii conectate pentru a ne cladi o baza ampla in domeniulhardware.” Procedand astfel, compania beneficiaza nu numai de diversitatea sa tehnologica, ci si de activitatea sa ampla si de expertiza in domeniu. Dupa cum explica Denner, „Pe viitor, clientii nu vor intalni Bosch doar in masinile si bucatariile lor. Serviciile conectate ii vor insoti in mod constant in diverse situatii ale vietii lor cotidiene.”

Anul financiar 2015: cotele cele mai ridicate in materie de vanzari si rezultate
In 2015, vanzarile Grupului Bosch au atins un nivel record de 70,6 miliarde de euro. Achizitia integrala a celor doua foste asocieri in participatiune de cincizeci/cincizeci, BSH Hausgeräte GmbH si Robert Bosch Automotive Steering GmbH, a facut sa creasca volumul vanzarilor cu aproximativ 22 miliarde de euro, sau 44 de procente. Bosch a inregistrat o crestere puternica si la nivelul operatiunilor sale; calculate pe o baza comparabila, vanzarile au crescut cu 10 procente. Dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb, cresterea vanzarilor a fost de 3,8 procente. In afara sectorului de activitate al Tehnologiei industriale, toate sectoarele de activitate au inregistrat o rata de crestere de doua cifre si si-au putut ameliora rezultatul in 2015. In mod similar, rezultatul Grupului Bosch in ansamblul sau s-aimbunatatit inca o data in 2015. Furnizorul de tehnologii si servicii a inregistrat un profit de 4,6 miliarde de euro inainte de deducerea dobanzilor si a impozitelor (EBIT), care echivaleaza cu o marja EBIT de 6,5 procente. Aceasta inseamna ca marja EBIT din operatiuni a crescut fata de anul trecut cu aproximativ 0,9 miliarde de euro, sau 24 de procente.

Efectele extraordinare au avut un impact pozitiv asupra EBIT in 2015, insa acestea au fost contrabalansate prin inregistrarea unui numar echivalent de efecte extraordinare cu un impact negativ. Aceste efecte extraordinare au rezultat din prima consolidare integrala a Automotive Steering si BSH Hausgeräte, din deprecieri si provizioane coroborate cu riscurile legale. „Ambitia noastra este aceea de a dezvolta inovatii care sa contribuie in mod activ la modelarea pietelor noastre,” a afirmat Dr. Stefan Asenkerschbaumer, director financiar si vicepresedinte al consiliului de administratie. „Performanta noastra economica in 2015 demonstreaza faptul ca aceasta strategie da rezultate si vom continua sa o urmam si in 2016.” In ciuda cheltuielilor generate de restructurari si de alte investitii majore care vizeaza garantarea viitorului sau, Bosch urmareste mentinerea stabilitatii rezultatelor in 2016.

Servicii de completare a vastei baze hardware pe viitor
In afara produselor hardware pentru o viata conectata, obiectivele strategice Bosch includ solutii de servicii pentru fiecare aspect al conectarii respectivelor produse la internetul lucrurilor. In domeniul conectivitatii, compania se axeaza pe cei „3 S”: senzori, software si servicii. „Serviciile devin parte integranta a activitatii noastre productive. Orice vanzare de hardware trebuie urmata de vanzarea de servicii complementare”, a declarat Denner. Cand se dezvolta sau se introduce un serviciu pentru lumea conectata, amplul portofoliu de afaceri Bosch ofera un avantaj special, la fel ca si competenta sa in software si senzori. Denner a continuat afirmand ca „Bosch poate conecta multe lucruri dintr-o gama larga de domenii, asa cum nu o poate face nicio alta companie – masini cu case, chiar si orase intregi.” Aproximativ 50 de procente din toate clasele de produse electronice Bosch sunt conectate la internet. Compania are in vedere extinderea treptata a sectorului de servicii in toate cele patru domenii de activitate ale sale.

Industria conectata: economii de costuri si vanzari, fiecare in valoarede un miliard de euro
In lumea industriei conectate, cunoscuta si ca Industria 4.0, Bosch beneficiaza in primul rand de experienta practica dobandita in urma aplicarii acesteia in aproximativ 250 dintre propriile sale fabrici. Compania traduce aceasta experienta interna in servicii pentru terti. Unul dintre acestia este Managerul de performanta al productiei, care vizualizeaza in timp real datele privind productia si initiaza in mod autonom procesele de intretinere. Pana in 2020, Bosch preconizeaza ca industria conectata va livra un total de 1 miliard de euro in economii de costuri si ca va genera inca 1 miliard de euro in vanzari. „Baza vasta Bosch si prezenta sa internationala va fi utila industriei conectate. Putem conecta productia de automobile la scara larga, precum si ingineria mecanica in serie limitata - in Asia, Europa si America,” a afirmat Denner.

Service Solutions: Cresterea anuala a vanzarilor cu 15 procente
Divizia nou infiintata, Bosch Global Service Solutions, inregistreaza deja o crestere puternica. Cei aproximativ 6.000 de angajati ai diviziei lucreaza la proiecte cum ar fi sprijinirea proceselor de afaceri ale clientilor in diverse sectoare sau procesarea apelurilor eCall in numele producatorilor auto. In 2015, Global Service Solutions a gestionat peste 120 de milioane de apeluri ale clientilor pentru un numar de peste 1.000 de companii din 30 de tari – cu 30 de milioane mai mult decat in 2013. Bosch preconizeaza ca vanzarile diviziei vor creste anual cu aproximativ 15 procente.

Case inteligente: noile produse pentru casele inteligente vor debuta in toamna anului 2016
Cresterea conectivitatii va face viata mai usoara si mai confortabila si in casele inteligente. La inceputul anului, Bosch a lansat Sistemul Smart Home, oferind o solutie simpla si sigura pentru casele inteligente. In cursul anului 2016 vor urma produse suplimentare pentru acest sistem. Unul dintre acestea este un dispozitiv de alarma de incendii care, in afara functiilor sale uzuale, asigura si o siguranta sporita; de exemplu, atunci cand locuitorii casei sunt plecati in vacanta. Bosch preconizeaza ca potentialul caselor inteligente pe piata globala va atinge 10 miliarde de euro pana in 2017. Pana in 2020, aproximativ 230 de milioane de case – 15 procente din toate gospodariile la nivel global – vor fi echipate cu solutii casnice inteligente.

Solutii de mobilitate: o singura aplicatie pentru masini, biciclete, autobuze si trenuri
Portofoliul Bosch in privinta sectorului de activitate Solutii de mobilitate se extinde deja dincolo de masini. De exemplu, Bosch colaboreaza cu mai multi parteneri pentru realizarea unui asistent de mobilitate de tip software pentru transportul intermodal. Acesta le ofera utilizatorilor din zona Stuttgart capacitatea de a planifica, rezerva si plati biletele pentru diverse forme de transport, inclusiv masini, biciclete, trenuri si autobuze, toate prin intermediul unei singure aplicatii. In mod similar, si parcarea conectatava include o puternica componenta de servicii. In prezent, sunt necesare in medie zece minute pentru cautarea unui spatiu de parcare in orasele germane, reprezentand 30 de procente din traficul din zonele urbane. In curand, solutiile Bosch vor face ca acest lucru sa tina de domeniul trecutului. In asa-numita „parcare comunitara”, masinile functioneaza pe post de senzori. Vehiculele identifica spatiile de parcare libere pe strada, in timp ce trec pe langa acestea, si apoi le raporteaza companiei Bosch prin intermediul internetului. Compania foloseste aceste informatii pentru a genera o harta in timp real care afiseaza spatiile de parcare disponibile. Iar datorita data mining, hartile de parcare in timp real pot fi generate prin utilizarea datelor senzorilor a doar 6 procente dintre toate vehiculele care circula rapid prin trafic.

Sistemul Bosch IoT Cloud: parte integranta a sectorului de servicii
O componenta cheie a sectorului de servicii Bosch este propriul sau sistem cloud IoT. Sistemul Bosch IoT Cloud ofera infrastructura tehnologica necesara aplicarii solutiilor conectate. In 2016, aproximativ 50 de aplicatii Bosch vor rula in sistemul cloud al companiei. Utilizarea sistemului cloud IoT va fi, de asemenea, pusa la dispozitia clientilor ca serviciu incepand din 2017. Pachetul Bosch IoT alcatuieste baza software a sistemului cloud IoT. Reprezinta creierul lumii conectate si ofera toate functiile necesare conectarii dispozitivelor, utilizatorilor si companiilor. Gestionarea datelor de dimensiuni mari permite analiza unor cantitati imense de date in Pachet. Regulile pentru executarea automata a deciziilor pot fi stocate in Pachetul Bosch IoT - de exemplu, momentul in care se impune raportarea tiparelor de uzura si luarea masurilor de preventie pentru servisarea echipamentelor tehnice. Bosch si clientii sai folosesc deja multe solutii si proiecte bazate pe aceasta platforma. Peste cinci milioane de dispozitive si masini sunt actualmente conectate prin intermediul componentelor Pachetului Bosch IoT.

Anul financiar 2015 pe regiuni si sectoare de activitate

Asia Pacific: crestere modesta in China
In Asia Pacific – inclusiv Africa – Grupul Bosch si-a crescut vanzarile in 2015 cu 17 procente, ajungand la un total de 19,2 de miliarde de euro (2,8 procente dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb). Acest lucru nu a fost pe masura asteptarilor, principalul motiv fiind ritmul moderat al cresterii economice in China si in alte piete emergente. Bosch vede un potential major in Africa pe termen lung. In 2015, compania a continuat sa isi extinda activitatile acolo, iar in prezent are propriile filiale in zece tari africane.

America: un an foarte bun in America de Nord
In America de Nord, Bosch a fost capabila sa profite de dezvoltarea economica excelenta a regiunii. Aici vanzarile au crescut cu 25 de procente, ajungand la 12,6 miliarde de euro (6,7 procente dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb). Pe de alta parte, in America de Sud, recesiunea din Brazilia a avut un impact major asupra activitatii Bosch. Per ansamblu, vanzarile in regiune au scazut cu 13 procente (3,7 procente dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb).

Europa: o buna dezvoltare in Europa de Vest
Activitatea Grupului Bosch in Europa s-a dezvoltat mai bine decat s-a prognozat initial, vanzarile crescand cu 3,8 procente, ajungand la 37,3 de miliarde de euro in 2015. Vanzarile au cunoscut o evolutie pozitiva si pe piata interna a companiei din Germania, crescand cu 1,3 procente.

Solutii de mobilitate: depasirea cresterii pietei
Sectorul de activitate Solutii de mobilitate a putut realiza o ameliorare importanta a cresterii si a rezultatelor sale in 2015. Calculate pe o baza comparabila, vanzarile au crescut cu aproximativ 12 procente, ajungand la 41,7 miliarde de euro (4,6 procente dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb). Aceasta inseamna ca sectorul a depasit in mod considerabil productia globala de automobile, care a crescut cu numai 2 procente, ajungand la 92 de milioane de unitati. Marja din operatiuni a crescut la 8,4 procente.

Tehnologia industriala: deficienta persistenta a pietei de inginerie mecanica
Dezvoltarea sectorului de Tehnologie industriala a reflectat situatia dificila de pe piata de inginerie mecanica. Per ansamblu, vanzarile din acest sector de activitate au scazut cu 1,6 procente, ajungand la 6,6 miliarde de euro (6,5 procente dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb). Scaderea vanzarilor s-a reflectat si in rezultat: Tehnologia industriala a incheiat anul 2015 cu o pierdere din exploatarede aproximativ 100 de milioane de euro. In schimb, divizia Packaging Technologya obtinut rezultate satisfacatoare.

Bunuri de larg consum: crestere de doua cifre a vanzarilor
Anul trecut a fost un an bun pentru sectorul de activitate Bunuri de larg consum, cu vanzari de 17,1 miliarde de euro. Vanzarile intreprinderii BSH Hausgeräte, totalizand aproximativ 12,6 miliarde de euro, au fost incluse pentru prima data. Si la nivel operational, atat divizia Electrocasnice, cat si divizia Unelte electrice au inregistrat o evolutie favorabila. Calculate pe o baza comparabila, vanzarile au crescut cu aproximativ 10 procente fata de anul trecut (5,7 procente dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb). Marja din operatiuni a sectorului a crescut la 7,2 procente.

Tehnologia pentru constructii si energie: crestere puternica in materie de vanzari si rezultate
Anul trecut, sectorul de activitate Tehnologie pentru constructii si energie a realizat o crestere a vanzarilor considerabil mai mare decat in 2014. Veniturile din vanzari au crescut cu 11 procente, ajungand la 5,1 miliarde de euro (7,2 procente dupa ajustarea efectelor ratelor de schimb). Imbunatatirea constanta a rezultatelor acestui sector s-a reflectat intr-o marja de 4,4 procente.

Numar de angajati: Se cauta specialisti IT si software
Conform datelor de la 31 decembrie 2015, Grupul Bosch a angajat aproximativ 375.000 de persoane la nivel global. Numarul de angajati a crescut anul trecut cu 17.600 de angajati (comparatie pe principii de asemanare). Cele mai mari cresteri s-au inregistrat in Europa centrala si de est, Germania, Asia Pacific si Statele Unite. In anul in curs, Bosch intentioneaza sa angajeze aproximativ 14.000 de absolventi cu studii superioare la nivel mondial, cu o cerere speciala de expertiza in materie de software. In acest moment, la Bosch aproximativ jumatate din toate posturile vacante sunt din domeniul software.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 1.911 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 1.008 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 690 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 13.059 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video