Date preliminare Bosch pentru 2015

50 vizualizari
Bosch
Distribuie pe

Pentru prima data, vanzarile Bosch au depasit 70 de miliarde de euro
Inovatia si conectivitatea stimuleaza cresterea

In 2015, conform datelor preliminare, Grupul Bosch a inregistrat pentru prima data vanzari de peste 70 miliarde de euro. Compania a reusit sa-si sporeasca veniturile cu aproximativ zece procente 1 anul trecut. De asemenea, rezultatele s-au imbunatatit. Incluzand efectele extraordinare, rezultatele inainte de dobanzi si taxe (EBIT) au crescut pana la aproape cinci miliarde de euro. Ajustate pentru efecte extraordinare, rezultatele au insumat aproximativ 4,5 miliarde de euro. Marja EBIT din operatiuni a fost de aproximativ 6,5 %, mai mare decat cea de anul precedent, calculata pe o baza comparabila. Raportul de capital ramane stabil, iar nivelul de lichiditate ramane ridicat, in ciuda miliardelor cheltuite pentru achizitia BSH Hausgeräte GmbH si Robert Bosch Automotive Steering GmbH. "Datorita puterii noastre inovatoare, am putut continua cu succes tendinta noastra de crestere intr-un mediu de afaceri competitiv si pe o serie de piete in stagnare in 2015. Un factor important pentru aceasta dezvoltare pozitiva de afaceri a fost numarul tot mai mare de solutii pentru o lume conectata", a declarat dr. Volkmar Denner, presedintele Consiliului de Administratie al Robert Bosch GmbH.

Bosch modeleaza transformarea digitala
In mod special, conectivitatea in domeniul internetului lucrurilor transforma in prezent afacerea Bosch, in unele cazuri, la nivel fundamental. Bosch este singura companie din lume care este activa la toate cele trei niveluri ale internetului lucrurilor. Grupul Bosch ofera tehnologii cheie, care faciliteaza conectivitatea, cum ar fi senzori si software, si, de asemenea, dezvolta noi servicii pe aceasta baza. "Cu expertiza noastra in domeniul senzorilor, software-ului si serviciilor, noi modelam lumea conectata si inauguram noi oportunitati de afaceri. `Transformarea digitala` nu reprezinta pentru noi o amenintare. Noi o vedem mai degraba ca pe o oportunitate enorma", a continuat Denner. Cu doar cateva saptamani in urma, de exemplu, compania si-a anuntat intrarea pe piata de case inteligente. La CES in Las Vegas, Bosch si-a prezentat pentru prima data publicului sistemul casa inteligenta.

Performantele companiei in 2015 pe sectoare de afaceri
Evolutia vanzarilor in 2015 a variat in cadrul celor patru sectoare de afaceri. Conform explicatiei date de dr. Stefan Asenkerschbaumer, directorul financiar executiv (CFO) si vice-presedintele Consiliului de Administratie, "in 2015, am continuat sa ne imbunatatim pozitia pe piata si competitivitatea in multe domenii si ne-am crescut cota de piata". In ciuda cresterii slabe a productiei de vehicule la nivel mondial, sectorul de afaceri Solutii de mobilitate a reusit sa-si creasca in mod semnificativ vanzarile, potrivit datelor preliminare. In general, vanzarile au crescut cu douasprezece procente, ajungand la 41,7 de miliarde de euro in 2015. Printre produsele Bosch cele mai de succes de anul trecut s-au aflat sistemele de injectie pe benzina si motorina, sistemele de asistenta la condus si sistemele de infotisment. Sectorul de afaceri Bunuri de larg consum a inregistrat, de asemenea, o crestere robusta. Aici Bosch a reusit sa isi creasca vanzarile cu 9,3% fata de anul trecut, ajungand la 17,2 miliarde de euro. Produsele cele mai bine vandute din acest sector includ sculele electrice fara fir si aparatele electrocasnice, cum ar fi o gama de cuptoare conectate.

Sectorul de Tehnologie pentru constructii si energie a inregistrat o crestere de unsprezece procente, considerabil mai ridicata decat cea din anul precedent. Acest sector a generat vanzari de 5,1 de miliarde de euro. Acest succes poate fi atribuit in principal serviciilor, sistemelor de securitate pentru proiectele mari de infrastructura si solutiilor conectate de incalzire inteligenta. Sectorul de Tehnologie industriala continua sa fie afectat de slabiciunea sectorului mondial de inginerie mecanica. Vanzarile au scazut cu aproximativ 1,7 procente fata de anul anterior, ajungand la 6,6 miliarde de euro. Divizia de Tehnologie Drive and Control a suferit mai multe prabusiri in sectoare importante ale pietei de inginerie mecanica in 2015.

Performanta afacerii in 2015 pe regiuni Afacerile Bosch in Europa s-au dezvoltat incurajator in 2015.Cresterea vanzarilor in regiune a fost considerabil mai puternica decat in 2014: potrivit datelor preliminare, Bosch si-a sporit vanzarile cu 4,2 procente, ajungand la 37,5 miliarde de euro. Vanzarile au evoluat pozitiv si in Germania. Bosch a inregistrat o crestere puternica a vanzarilor in America de Nord. Acolo, veniturile companiei de tehnologie si servicii au crescut semnificativ cu 24 de procente, ajungand la 12,6 miliarde de euro. In America de Sud, situatia ramane dificila. Acest lucru se observa si in evolutia vanzarilor Grupului Bosch. Potrivit datelor preliminare, in 2015 s-au inregistrat vanzari de 1,4 miliarde de euro, cu 13 procente mai putin decat in anul precedent. In zona Asia Pacific, Bosch a inregistrat o crestere a vanzarilor de 16 procente, ajungand la 19,1 de miliarde de euro. Bosch vede un potential pe termen lung in Africa. In 2015, compania a continuat sa-si extinda activitatile in regiune.

Cresterea numarului de angajati in Europa, Asia Pacific si SUA
La nivel global, Grupul Bosch numara la 31 decembrie 2015 in jur de 375.000 de angajati. In ansamblu, numarul de angajati a crescut cu 17.600 in 2015. Cele mai mari cresteri s-au inregistrat in Europa centrala si de est, Germania, Asia Pacific si Statele Unite. Expertii IT au fost solicitati in mod special.

2016 - perspective optimiste, dar precaute
Pentru 2016, Bosch prevede doar o crestere moderata de 2,8% pentru economia globala. "Trebuie sa ne pregatim, de asemenea, pentru fluctuatii mai mari pe pietele noastre, atat la nivel regional, cat si in industrii specifice", a declarat Asenkerschbaumer. La nivel geopolitic, situatia in 2016 va ramane complexa si caracterizata de incertitudini semnificative. Totusi, Bosch doreste sa continue tendinta de crestere in anul curent si sa creasca mai rapid decat diversele sale piete. In ciuda investitiilor substantiale pentru a asigura viabilitatea societatii pe termen lung, rezultatele financiare si EBIT din operatiuni trebuie imbunatatite in continuare.

O viata mai simpla, mai usoara si in general mai buna cu ajutorul solutiilor conectate
Obiectivul strategic al Bosch este de a oferi solutii pentru mobilitate conectata, productie conectata, precum si pentru sisteme energetice si cladiri conectate. Compania a lansat o serie de noi solutii in acest sector in 2015. "Tehnologia conectata este cheia pentru a face fata provocarilor viitorului, cum ar fi deficitul de resurse si urbanizarea", a declarat Denner. De exemplu, intr-o cladire conectata inteligent, consumul de energie poate fi redus cu pana la 40 de procente. Pana in 2020, in jur de 230 de milioane sau 15 procente dintre toate gospodariile la nivel global vor fi echipate cu solutii de tip casa inteligenta. "Tehnologia si sistemele conectate trebuie sa fie intuitiv si usor de folosit pentru utilizatori", a continuat Denner. Din acest motiv, dezvoltarea sistemelor casa inteligenta Bosch s-a concentrat pe experienta utilizatorilor. Cu o platforma unica, sistemul permite conectarea inteligenta a dispozitivelor, cum ar fi sistemele de incalzire, aparatele electrocasnice, sistemele de divertisment, de iluminat, precum si a cele de securitate. Toate dispozitivele conectate dintr-o locuinta pot fi operate prin intermediul unui smartphone sau al unei tablete cu ajutorul unei singure aplicatii.

Dezvoltarea punctelor forte in domeniile familiare, explorarea de noi domenii
"Exploram noi piete promitatoare, cum ar fi cea a caselor inteligente si a industriei conectate, si in acelasi timp, valorificam fiecare oportunitate care se prezinta pe pietele noastre traditionale", a spus Denner. Aceste oportunitati includ electrificarea mobilitatii. Una dintre cele mai importante achizitii din 2015 a fost achizitia companiei americane recent infiintate de tehnologie pentru baterii Seeo Inc.. Bosch detine acum cunostinte de pionierat in domeniul celulelor solid-state. Potrivit explicatiei lui Denner, "indiferent daca afacerea se dezvolta progresiv sau disruptiv, Bosch va face parte din aceasta". Bosch vede, de asemenea, un mare potential in sectoarele vehiculelor pe doua roti si celor comerciale . In ambele sectoare, compania a infiintat recent unitati dedicate pentru a acoperi mai bine nevoile clientilor si cele de piata. Automatizarea, electrificarea si conectivitatea - cele trei mari tendinte in domeniul mobilitatii - vor avea, de asemenea, un impact pe termen lung asupra vehiculelor comerciale si a celor pe doua roti. In sectorul vehiculelor comerciale, automatizarea va avea un rol din ce in ce mai important in reducerea accidentelor. Sistemele de injectie pentru vehiculele pe doua roti - spre deosebire de cele cu sisteme cu carburator comune in prezent - reduc consumul de carburant si, astfel, au o contributie importanta la conservarea resurselor, in special in tarile in curs de dezvoltare.

Reducerea gazelor cu efect de sera - imposibila fara motoarele Diesel
In acest context, Denner a subliniat si importanta tehnologiei Diesel pentru atingerea obiectivelor referitoare la incalzirea globala. "Numai cu ajutorul tehnologiei diesel, de exemplu, pot fi atinse obiectivele ambitioase cu privire la emisiile de dioxid de carbon ale UE". Vehiculele diesel emit mult mai putin dioxid de carbon, in comparatie cu vehiculele pe benzina. "In dezbaterea despre calitatea aerului si pulberilor in suspensie din orase, tehnologia diesel nu face parte din problema, ci din solutie", a declarat Denner. Multumita tehnologiei moderne de filtrare, a mai adaugat acesta, un vehicul Diesel poate curata de pulberile in suspensie aerul ambiant din marile orase. "Masinile diesel sunt masini de curatare a aerului." Denner si-a reiterat convingerea ca sistemele de propulsie diesel pot deveni si mai bune. Bosch are tehnologia, a mai adaugat el, sa aduca emisiile diesel de oxizi de azot la un nivel extrem de scazut, chiar si in conditii de trafic reale. "Obiectivul nostru de dezvoltare este de a face vehiculele diesel sa fie conforme cu standardele actuale, nu numai in faza de testare, ci si pe strazi", a mai adaugat acesta. De ceva vreme, Bosch a sprijinit in mod explicit introducerea unui ciclu de testare mai realist si a masuratorilor de emisii in conditii reale de condus. De asemenea, Denner a vorbit si in favoarea controalelor regulate a vehiculelor de produtie de catre institute de testare independente.

Nota:
Diferenta intre datele de vanzari din 2015 si cele dezvaluite anterior pentru 2014 de 49 de miliarde de euro, se datoreaza partial consolidarii integrale pentru prima data a rezultatelor financiare ale BSH Hausgeräte GmbH si a Robert Bosch Automotive Steering GmbH. Cincisprezece miliarde de euro din aceasta crestere se datoreaza numai efectelor consolidarii.

1 Societatle recent achizitionate, Robert Bosch Automotive Steering GmbH (cunoscuta anterior ca ZF Lenksysteme GmbH) si BSH Hausgeräte GmbH (cunoscuta anterior ca BSH Bosch und Siemens Hausgeräte GmbH) au fost consolidate complet pentru prima data in situatia financiara pe 2015. Toate cifrele pentru 2014 au fost ajustate pentru a usura comparatia pe principii de asemanare.

Puteti gasi o prezentare generala a cifrelor cheie aici.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Opinii

Licitatii

Reea Agency

Video