Ziua Portilor Deschise la Romstal

215 vizualizari
„Ziua Portilor Deschise la Romstal”
Distribuie pe

Miercuri, 14 octombrie, a avut loc evenimentul „Ziua Portilor Deschise la Romstal”, desfasurat la sediul central Romstal din Sos. Vitan Barzesti nr. 11A.
Cu aceasta ocazie, invitatii au putut vizita nu doar sediul companiei, ci si depozitul si Academia Romstal. Dupa turul sediului central, a avut loc o conferinta de presa in care au fost comunicate rezultatele a doua proiecte Europene – CALIN si TECAR - desfasurate de companie in anul 2014-2015 si noua directie eco a companiei.

Romstal anunta finalizarea proiectului strategic “Cresterea competitivitatii economice prin (re)calificarea angajatilor din domeniul instalatiilor – CALIN”
804 angajati din domeniul instalatiilor din 5 regiuni de dezvoltare ale Romaniei au beneficiat de informare, orientare, consiliere si formare profesionala in urma desfasurarii proiectului „Cresterea competitivitatii economice prin (re)calificarea angajatilor din domeniul instalatiilor” CALIN. Cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara nr. 2: Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii, Domeniul major de interventie 2.3: Acces si participare la formare profesionala continua, proiectul s-a desfasurat in perioada aprilie 2014-octombrie 2015. Obiectivul proiectului a constat in dezvoltarea capitalului uman printr-un program integrat de informare, orientare, consiliere si formare profesionala.
Proiectul CALIN a avut drept obiectiv principal imbunatatirea accesului la formare profesionala continua prin calificarea/ recalificarea completa a 804 angajati din domeniul instalatiilor si a comercializarii de produse tehnico-sanitare si gaze din 5 regiuni de dezvoltare ale Romaniei: Bucuresti si Ilfov, Sud-Est, Nord-Est, Centru, Vest. Obiectivele specifice ale proiectului au vizat promovarea beneficiilor participarii la programe de calificare si furnizarea de servicii de orientare si consiliere pentru 804 angajati din domeniul instalatiilor, precum si cresterea participarii la formarea profesionala continua prin dezvoltarea si furnizarea de programe de calificare pentru publicul tinta selectat.
Proiectul a fost dedicat angajatilor din domeniul instalatiilor si al comercializarii produselor tehnico-sanitare la nivelul a 5 regiuni de dezvoltare: Bucuresti-Ilfov, Sud-Vest, Nord-Est, Centru si Vest.

Indicatori numerici ai proiectului:
• 440 de persoane au finalizat cursul de calificare in meseria de instalator instalatii de incalzire centrala si au primit diplome de calificare
• 183 de persoane au obtinut diplome de calificare, ca urmare a examenului de absolvire a cursului de instalatii sanitare si de gaze
• 161 de persoane au finalizat cursul de electrician constructor si au primit diplome de calificare
• 804 persoane au beneficiat de consiliere/orientare – formare profesionala continua

Principalele activitati ale proiectului au fost:
1. Program de pregatire teoretica si practica cu durata de 360 de ore
2. Workshop-uri de orientare si consiliere profesionala
Programul de pregatire teoretica si practica a inclus pregatiri teoretice de specialitate in sala de curs cu materiale didactice specifice calificarii aferente, precum si activitati de laborator care au constat in lucrari si aplicatii practice, prezentari de produse, echipamente, practica pe standuri functionale.

„Ma bucur ca am putut sa le oferim participantilor consilierea profesionala de care aveau nevoie. Cercetarile noastre au identificat probleme semnificative in ceea ce priveste pregatirea efectiva a muncitorilor calificati. Mai mult, se resimte si lipsa scolilor de meserii din Romania – pregatirile muncitorilor sunt deficitare, iar experienta lor practica nu este corespunzatoare cerintelor de pe piata muncii. De aceea, sper ca proiectul CALIN este doar primul proiect dintr-o serie de actiuni menite sa le ofere angajatilor asistenta personalizata in dezvoltarea abilitatilor necesare obtinerii unui loc de munca sigur” a declarat Dl George Dumitrescu, coordonatorul Academiei Romstal.
In cadrul workshop-urilor de orientare si consiliere profesionala, participantii au beneficiat de testari in urma carora a fost identificat profilul profesional. Au fost prezentate metode de marketing personal, intelegerea punctelor comune si a diferentelor dintre perceptia proprie si perceptia celor din jur fata de stilul propriu de abordare a sarcinilor. Prin activitatile de informare, orientare si consiliere profesionala, angajatilor li s-au oferit asistenta personalizata in dezvoltarea abilitatilor care sa le faciliteze siguranta locului de munca, precum si o serie de informatii referitoare la mobilitatea muncii din domeniul instalatiilor.

„Am incercat mult timp sa obtin un loc de munca potrivit calificarii mele, dar nu am inteles pana nu am participat la proiectul CALIN de ce nu am avut succes. Acum stiu ce se cere, cum anume sa ma prezint la interviu, precum si cat de important este sa am rabdare. Nu trebuie sa fac niciun compromis, este mai important sa lucrez intr-o echipa in care sa ma pot dezvolta profesional” a declarat unul dintre participantii la proiect.

Proiectul a fost realizat de Romstal IMEX SRL in parteneriat cu Dekon Business Solutions SRL. Activitatea celor doi parteneri s-a completat in proiect, asigurandu-se o legatura intre mediul unui angajator si specialistii care pot sustine cresterea competitivitatii pe piata muncii. Fiecare dintre parteneri a asigurat expertiza, resurse umane si materiale pentru desfasurarea proiectului.



Romstal anunta finalizarea proiectului educational “Practica pentru cariera ta! TECAR”

450 de studenti din domeniul ingineriei instalatiilor au beneficiat de suport in dezvoltarea abilitatilor profesionale in urma desfasurarii proiectului „Practica pentru cariera ta! TECAR” cofinantat din Fondul Social European prin Programul Operational Sectorial Dezvoltarea Resurselor Umane 2007-2013, Axa prioritara nr. 2: Corelarea invatarii pe tot parcursul vietii cu piata muncii, Domeniul major de interventie 2.1: Tranzitia de la scoala la viata activa. Obiectivul proiectului a constat in facilitarea tranzitiei de la scoala la viata activa si integrarii cu succes pe piata muncii. Durata proiectului a fost de 18 luni si s-a desfasurat in perioada aprilie 2014-octombrie 2015.

Proiectul TECAR a avut drept obiectiv principal dezvoltarea abilitatilor profesionale pentru 425 de studenti din domeniul ingineriei instalatiilor, in vederea integrarii cu succes pe piata muncii. Obiectivul principal a fost depasit, fiind inclusi in proiect 450 de studenti. Obiectivele specifice ale proiectului au fost: cresterea nivelului de informare privind situatia pietei muncii din Romania si a posibilitatii de a accesa servicii specializate de orientare si consiliere profesionala pentru publicul vizat. De asemenea, unul dintre cele mai importante obiective ale proiectului a constat in generarea unui cadru optim pentru dezvoltarea abilitatilor practice in domeniul instalatiilor pentru cei 450 de studenti din invatamantul superior.

In contextul sistemului educational prezent, in care 80% dintre absolventii de facultati din Romania lucreaza in alt domeniu decat cel al studiilor realizate, nevoia dezvoltarii unor sesiuni practice, precum si a unor cursuri de indrumare in cariera a devenit tot mai stringent. Prezentul proiect si-a propus sa aduca o solutie acestei probleme, imbinand elemente de teorie cu sedintele de practica sub indrumarea atenta a specialistilor din domeniu.
Proiectul a fost dedicat studentilor de la Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti respectiv Facultatea de Inginerie a Instalatiilor Bucuresti, iar publicul tinta a fost reprezentat de 450 de studenti, din anii I, al II-lea si al III-lea. Studentii au avut posibilitatea sa aplice notiunile teoretice acumulate, capatand aptitudini si competente ce ii vor ajuta in
viitor sa isi gaseasca un loc de munca.

„In calitate de student la Facultatea de Inginerie a Instalatiilor, am fost de multe ori dezamagit de optiunile limitate pe care le aveam in ceea ce priveste locurile de munca disponibile. Acum, in urma implicarii mele in proiectul TECAR, pot spune ca sunt mai increzator. Am inteles nu doar cat de important este sa dobandesc cunostintele de baza din domeniu, dar si cum anume functioneaza procesele de recrutare din companii si, deci, care sunt mijloacele prin care ma pot diferentia de ceilalti atunci cand vine vorba despre a obtine un loc de munca. Cel mai mult m-au ajutat sesiunile de consiliere profesionala din cadrul Proiectului TECAR” a declarat Matei-Petru Georgescu, beneficiar al proiectului si student in anul 2.

Indicatori numerici ai proiectului

• Toti cei 450 de studenti implicati in cadrul proiectului au fost sprijiniti sa se integreze pe piata muncii dupa finalizarea studiilor si au beneficiat de consiliere in cariera
• 410 dintre studentii care au beneficiat de consiliere si orientare profesionala continua studiile
• 7 dintre studentii sprijiniti in tranzitia de la scoala la viata activa au obtinut un loc de munca

Principalele activitati ale proiectului au fost reprezentate de:
1. Programul de practica cu durata de 15 zile
2. Sesiuni si Workshop-uri de orientare si consiliere profesionala

Programul de practica a fost alcatuit din: activitati in laborator, vizite in santiere, vizite la proiectantii de instalatii, activitati practice diverse la firme din domeniul instalatiilor, cunoasterea activitatii comerciale dintr-un magazin: fluxul de activitati, standardele, modalitatile si cerintele de lucru, discutii cu profesionisti in domeniul instalatiilor si contact direct cu cerintele unor job-uri din: Vanzari, Ofertare tehnica, Productie, Service.

Sesiunile de orientare si consiliere profesionala au acoperit o gama larga de activitati, precum: identificarea profilului psihologic al studentilor pentru alegerea vocationala optima, informari periodice despre piata locurilor de munca, workshop-uri de consiliere in realizarea unui CV si metode de adaptare rapida la stilul unei organizatii.

„Ma bucur ca am reusit sa le oferim studentilor beneficiari tot suportul de care au nevoie, atat pe cel teoretic, cat si pe cel practic in efortul de a dobandi abilitati reale in domeniul pe care il studiaza. Sper ca Proiectul TECAR este doar unul dintr-o serie de actiuni menite sa-i indrume pe studentii de la Facultatile de Inginerie a Instalatiilor catre urmarea unui loc de munca potrivit studiilor pe care le urmeaza”, a declarat Dl Valentin Bestea, Director Resurse Umane in cadrul Romstal.

Proiectul a fost realizat de Romstal Imex SRL in parteneriat cu Universitatea Tehnica de Constructii Bucuresti prin Facultatea de Inginerie a Instalatiilor Bucuresti si Dekon Business
Solutions SRL.

Activitatea celor 3 parteneri s-a completat in proiect, asigurandu-se o legatura intre mediul universitar, angajator si specialistii care pot facilita accesul studentilor pe piata muncii.

Fiecare dintre parteneri a asigurat expertiza, resurse umane si materiale pentru desfasurarea proiectului.

ARTICOLE DIN ACEEAŞI CATEGORIE

ADAUGĂ COMENTARII

Opinii

Licitatii

Valoarea estimata: 1.911 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 1.008 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 690 RON
Data publicarii:
Valoarea estimata: 13.059 RON
Data publicarii:

Reea Agency

Video